בדיקת דם חדשה לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס ממתינה לאישור ה-FDA

חברת הביוטכנולוגיה האמריקאית “ Guardant Health ” הגישה בקשה לאישור ,ממינהל המזון והתרופות האמריקאי, ערכת “בדיקת “Shield , המאתרת סימנים מוקדמים לסרטן המעי הגס.

לפי CNN , הוועדה לגנטיקה מולקולרית וקלינית של הוועדה המייעצת לציוד רפואי תחת מינהל המזון והתרופות האמריקני התכנסה כדי לדון ביתרונות ובסיכונים של הבדיקה ולהצביע אם היא בטוחה ויעילה, והצביעה 8 מול 1 כי בדיקת דם מגן בטוחה לשימוש באנשים העומדים בקריטריונים.

החברה ממתינה לאישור ה-FDA עבור בדיקה  שתהפוך לבדיקת הדם המאושרת הראשונה לגילוי סרטן המעי הגס,   העומדת בדרישות של של הוועדה  Medicare, כך על פי קרייג איגל, קצין רפואה ראשי ב- Guardant Health .

בדיקת Shield מיועדת לגילוי סרטן המעי הגס באנשים בני 45 ומעלה שנמצאים בסיכון ממוצע למחלה, על פי חומרי הפגישה של ה-FDA.

כוח המשימה של שירותי המניעה של ארה”ב ממליץ שבדיקת נוכלות סרטן המעי הגס והחלחולת תתחיל בגיל 45 אצל אנשים בסיכון ממוצע. והוא לא יומלץ לאנשים בסיכון גבוה, כגון אלה עם היסטוריה אישית או משפחתית של המחלה, ואנשים שיקבלו תוצאה “לא תקינה”  יופנו לביצוע קולונוסקופיה.

האפשרויות הנוכחיות לבדיקת סרטן המעי הגס עבור אנשים בסיכון ממוצע כוללות בדיקות מבוססות נוכחות דם בצואה מדי שנה או כל שלוש שנים; קולונוסקופיה קונבנציונלית כל 10 שנים; קולונוסקופיה וירטואלית כל חמש שנים; או סיגמואידוסקופיה, הכוללת שימוש במכשיר דמוי צינור הנקרא אנדוסקופ כדי לבחון את החלק התחתון של המעי הגס, כל חמש שנים.

ברוב המקרים, סרטן המעי הגס מתחיל כמסה קטנה של תאים לא סרטניים הנקראים פוליפ אדנומטי ולאחר תקופה מסוימת הפוליפים שנוצרו הופכים למסה סרטנית בתוך המעי הגס.

פוליפים אלו עשויים להיות קטנים ומלווים במעט מאוד תסמינים, אם בכלל, בדיקות הדמיה רגילות יכולות למנוע הופעה והתפתחות של סרטן המעי הגס על ידי גילוי מוקדם של פוליפים לפני שהם הופכים לגידולים סרטניים.

مجلة الجودة الصحية سرطان القولون والمستقيم "Colorectal Cancer" - مجلة  الجودة الصحية

 

קרדיט: https://almawqeapost.net/     קרדיט לתמונות: כתב העת הרפואי אלג’אודה