מצרים מחפשת להשיג עליונות אווירית על ידי רכישת יותר מטוסי קרב ומערכות הגנה קרקעיות מפני טילים

מול איומים ברחבי האזור, מצרים מחפשת להשיג עליונות אווירית באמצעות יותר מטוסים צבאיים בעלי כנף קבועה ומערכות קרקעיות להגנה מפני טילים.

 

רשימה הקניות העדכנית של מצרים של רכישת פלטפורמות צבאיות מעידה על הצורך הגדול שלה לאבטח את המרחב האווירי שלה באזור.

מצרים נמצאת ביחסים מתוחים עם אתיופיה, חוסר יציבות בלוב, יחסים מתוחים עם ישראל והצורך לעדכן את תוכניות השדרוג של הציוד הצבאי הנמצא בשרות עוד מימי ברית המועצות.

 

לפי הדו”ח האחרון של GlobalData (חברת ניתוח וייעוץ נתונים, שבסיסה בלונדון, אנגליה) על השוק הביטחוני של מצרים, 2024-2029, המדינה נותנת עדיפות לרכישת מטוסי קרב ומערכות הגנה מפני טילים. סדרי עדיפויות אלו מצביעים על כך שהפתרון של הממשלה לבעיותיה נעוץ בשאיפה להשיג עליונות אווירית.

מצרים תמשיך לחדש את צי מטוסי הקרב שלה, שכן הרפובליקה מבקשת לרכוש 30 מטוסי קרב נוספים מדגם Rafale F4 מצרפת, בנוסף ל-24 המטוסים שכבר נמסרו, בעסקה בשווי 4.5 מיליארד דולר ושתסופק בין השנים 2027 ל-2036.

ממשלת מצרים מבקשת גם לקבל 46 מטוסי F-15 מארה”ב, מכיוון שהאיסור האמריקני על מערכות צבאיות רוסיות מנע ממצרים להשיג מטוסי סוחוי Su-35 בשנת 2021, שהם המטוסים שנמכרו כעת לאיראן .

בנוסף, מצרים מבקשת כעת לרכוש מערכת טילי קרקע- אוויר “אקאש” הודית , עסקה בשווי 3.8 מיליארד דולר במהלך 10 השנים הבאות.

 

מצרים משנה את סדרי העדיפויות שלה

לאחרונה, מצרים שינתה את סדרי העדיפויות שלה לאבטחת המרחב האווירי שלה, לאחר ששיפרה משמעותית את ציי הרכב הקרקעי שלה בשנים האחרונות.

מאז 2016, ממשלת מצרים מתמקדת בכלי רכב יבשתיים. באותה עת, התבא צוחחד ב-2,500 נושאות גייסות משוריינים ,מכליות, רכבים קרביים  4×4 , ומאות כלי רכב קרקעיים אחרים. 

 

שינוי סדרי העדיפויות הזה מגיע בזמן מתאים לאור אופי המלחמה המתחוללת כיום באזור ים סוף ובעזה.

מאז חורף שנה שעברה, תנועת החות’ים בתימן, השולטת בשטחים נרחבים של המדינה בעקבות ההתקוממות הנתמכת על ידי איראן ב-2014, שיגרה טילים וכטב”מים נגד ספינות מסחריות העוברות באזור, כלי שיט שלטענת החות’ים תומכים בישראל שפלשה לעזה.

כמו כן, איראן תקפה לאחרונה את ישראל באותם אמצעים, אך בקנה מידה גדול בהרבה. בנוסף לפלישת ישראל לרצועת עזה ולאזור גבול רפיח עם מצרים, מה שעורר מתיחות בין שני הצדדים והייתה עדה לחילופי אש ביניהם .

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונות: דפנס ערביכ