יו”ר הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית: לאיראן יש חומר להרכבת 3 ראשי נפץ גרעיניים

לפני כשבוע, אמר רפאל גרוסי יו”ר הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית, כי בשל מותם של נשיא ושר החוץ של איראן בהתרסקות מטוס חל עיכוב בשיחות עם טהראן. גרוסי: “הם בתקופת אבל, ואני מכבד זאת”. לצד זאת, גרוסי אמר סוכנות הידיעות רויטרס שלאיראן יש כיום 140 ק”ג של אורניום מועשר ברמה של 60% – חומר שמספיק להרכבת שלושה ראשי נפץ גרעיניים (לעומת 121.5 ק”ג ברבעון הקודם, שהספיקו לשני פצצות אטום).

חבר המג’לס (הפרלמנט האיראני) ד”ר אחמד בח’שאיש ארדסתאני אמר ב-10 במאי לאתר חדשות איראני כי כי איראן השיגה נשק גרעיני אך היא אינה מודיעה על כך בשלב זה כדי לא להפחיד את בעלות בריתה, רוסיה וסין, ואת העולם. לפי ארדסתאני, איראן לא חושפת בפני פקחי הסוכנות הבינ”ל לאנרגיה אטומית את המקום בה נבנית הפצצה ולא מספקת לה גישה לכל אתרי הגרעין: “אין צורך שנודיע להם שיש לנו פצצה גרעינית”.‎

 

שר החוץ ישראל כ”ץ מברך על החלטת מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית ‏לאנרגיה אטומית לגנות את איראן בשל הפרותיה בתחום הגרעין: “ישראל תמשיך להציג בפני העולם את הפנים האמיתיות של איראן – אסור לנו לעצור כאן”

מועצת הנגידים של הסוכנות הבינלאומית ‏לאנרגיה אטומית אימצה זה עתה החלטה חשובה ותקיפה נגד איראן.

ההחלטה, שעברה ברוב גדול, מונה את הפרותיה הרבות ‏של איראן בתחום הגרעין – הפרות של החוק הבינ״ל, הפרות של הסכם הגרעין ומאמצים בלתי פוסקים של איראן לחבל בעבודת הפיקוח של הסוכנות על מתקני הגרעין שלה – מגנה את איראן ודורשת מאיראן לשתף פעולה עם עבודת הפיקוח של הסוכנות. ההחלטה גם כוללת איום ברור כלפי איראן שאם לא תשנה את דרכיה יינקטו כנגדה צעדים נוספים.

זהו צעד משמעותי ביותר שמשתלב במערכה המדינית הבינלאומית שמוביל משרד החוץ כנגד תוכנית הגרעין האיראנית, ומהווה רכיב חשוב במערכה להגברת הלחץ על איראן.

קרדיט: ערוץ הטלגרם אוריאל לוי – דבר   קרדיט לתמונות: תסנים