מתקנים אסטרטגים של ארה”ב חשופים לכול – הביון הסיני ממשיך לאסוף מידע ככול הניתן בארה”ב

אז אחרי הסיפור המוזר של הבלונים בשמי ארה”ב אנחנו נחשפים לעוד ועוד ריגול סיני בארה”ב. ה – wired magazine מדווח, שאזרח סיני הטיס מל”ט מעל למספנות הצי האמריקאי בווירג’יניה.

הנאשם, פנגיון שי, סטודנט לתואר שני באוניברסיטת מינסוטה, עומד בפני שש עבירות על חוק הריגול. האישומים הם מהתקרית ב-5 בינואר 2024, כאשר שי, בחופשה מלימודיו, נסע לווירג’יניה והטיס מל”ט בתנאי מזג אוויר קשים ליד מספנה מקומית. כשהמל”ט הסתבך בעץ של שכן, שי ביקש מהשכן עזרה, השכן חשד במעשיו של שי והזעיק את כוחות הבטחון.

עם תפיסת המל”ט וניתוח תוכנו, גורמי אכיפת החוק גילו תמונות מפלילות שלפי החשד צולמו במספנת ניופורט ניוז וב-BAE Systems, שניהם אתרים אסטרטגיים הקשורים בבניית ספינות ימיות, כולל צוללות גרעיניות מסווגות. על פי התצהיר, מספנת ניופורט ניוז ייצרה באופן פעיל נושאות מטוסים וצוללות גרעיניות ביום בו צילם שי את המספנה.

“לנושאות המטוסים יש מערכות מסווגות ורגישות. לצוללות הגרעיניות, שנכחו באותו תאריך יש גם מידע על הנעה גרעינית של הצי (NNPI) מסווג ורגיש ביותר, ואותן צוללות, אפילו בשלב התכנון והבנייה, הן רגישות ומסווגות”, כך נכתב בתצהיר לבית המשפט, המדגיש את חומרת המצב.

How The U.S. Caught A Chinese Spy

קרדיט: ערוץ הטלגרם המשקיע ששוקע    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות