חיזבאללה מכשיר מיליציות איראניות להפעיל מל”טים מתאבדים על אדמת סוריה

אתר החדשות “פוליטיקל קייז” דיווח כי “בשבת שעברה, חיזבאללה הלבנוני החל  באימונים צבאיים חדשים עבור חבריו ,מסוריה וזרים שהגיעו ממדינות אסיה, בשימוש בכטב”מים איראניים שברשותו , במדבר של אזור מערב קלמון במחוז ריף דמשק.”

מקורות יודעי דבר אמרו כי  “חיזבאללה פתח במסע אימונים ליד העיירה אסל אל-וורד, סמוך לגבול סוריה-לבנון, בהשתתפות 70 חברים, רובם סורים, והשאר בעלי אזרחות לבנונית, בפיקוח של מספר מפקדים ומומחים בתחום התעופה הבלתי מאוישת, ובנוכחות קצינים לבנונים המתמחים בתחום התעופה שהגיעו מלבנון במיוחד כדי לפקח על תחילת ההכשרה”.

 

המקורות פירטו באיזה מפקדים ומומחים מדובר: “המפקד אבו קאזם אל-לובאני, האחראי על האימונים הצבאיים מטעם חיזבאללה במערב קלמון, והמפקד חאג’ פרהאד, שהוא אחד ממפקדי השטח של חיזבאללה באזור אסל אל-וורד, וג’וואד אל-מאולה, מומחה צבאי בתחום כלי טיס בלתי מאוישים הפועלים באזורים הכפריים של דמשק, שהוא בעל אזרחות לבנונית”.

המקורות המשיכו: “בין הקצינים הלבנונים שהגיעו לאזור נמצא האלוף נביל אל-רשאיני, שהוא אחד מבכירי הקצינים בצבא לבנון ועובד עבור חיזבאללה ומקורב למנהיגיו. זהו ביקורו הראשון באזורי דמשק , והוא נכנס לשטח סוריה דרך אחד המעברים הבלתי חוקיים ליד אזור כפיר יבוס באזור הכפרי של דמשק”.

 

המקורות אישרו כי “המל”טים הובאו מאזור המחסנים האסטרטגים של צבא סוריה במוהין שבאזורים המזרחיים של חומס, הנמצא בשליטה איראנית וחיזבאללה מלאה, באמצעות רכבי מטען גדולים, בשבת בבוקר, והוכנו אחר הצהריים, כמו גם נפרסו משטחי שיגור והמערכות משלהם. המומחים והמפקדים החלו להכשיר את המתלמדים קודם מהצד התיאורטי של סוגי הכטב”מים , השימושים שלהם ושיטות העבודה עליהם, ומיד אחר כך החלו בתרגילים המעשיים הראשונים.

המקורות ציינו כי “מאז יום ראשון בבוקר החלו באימוני שיגור של כטב”מים , כטב”מים מתאבדים וכטב”מי תקיפה, והבאתם למטרות שהוגדרו מראש במספר אתרים כדי לבחון את יכולתם של הגורמים לשגר טילים מכלי הטייס ולפגוע במטרות”.

 

לדברי המקורות, “בין סוגי המטוסים עליהם מתאמנים החניכים ניתן למצוא כטב”מים מדגמי “מרסד-1” ו-“מרסד-2″, שטווח הפעולה שלהם הוא 60 עד 150 ק”מ, ומגיע לגובה מרבי של 4,500 מטר, בנוסף לכטב”מי ” איוב – חסן” ו”מוהג’יר-4″, חלקם מל”טי תקיפה וחלקם מל”טי סיור.

לדברי המקורות, “הקורס מתוכנן להימשך כ-65 ימים רצופים, כאשר החניכים עוברים הכשרה ספציפית ואינטנסיבית לשלוט במערכות הכטב”מים בצורה מלאה וברמה טובה”.

המקורות ציינו כי “ששת המפקדים ושלושת הקצינים השתתפו באימון ביום ראשון במספר מחנות ואתרים של חיזבאללה ליד העיירה אסל אל-וורד, ושלבי האימונים תועדו על ידי מספר מזל”טי צילום, בהוראת הנהגת חיזבאללה באזור קלמון”.

אתרי אימוני הפעלת כטב”מים שהקים חיזבאללה במערב קלמון שבאזור ריף דמשק:

קרדיט לכתבה ולתמונות : אתר פוליטיקל קייז