ארה”ב: השימוש ברחפנים תוצרת סין בסקטורים קריטיים מהווה סיכון

“השימוש ברחפנים תוצרת סין בסקטורים קריטיים בארה”ב מגביר את הסיכון לגישה בלתי מורשית למידע ומערכות רגישות” 

חברי קונגרס בארה”ב הביעו השבוע דאגה מהשימוש ברחפנים תוצרת סין של חברת Dji וזאת לאחר שמשטרת ניו יורק הודיעה כי היא שוקלת לעשות שימוש ברחפנים אלו על מנת לסייע באירועי ירי וכדו’.

החשש משימוש במוצרים תוצרת סין מלווה את ארה”ב כבר תקופה, בממשל סבורים כי שימוש במוצרים תוצרת סין מהווה סיכון לביטחון הלאומי כשהחשש המרכזי היא מגניבת מידע רגיש, ריגול וכדו’.
בעקבות חששות אלו ממשלת ארה”ב אסרה על מכירת מוצרים מסויימים בארה”ב ועל ייצוא שירותים ומוצרים אחרים מארה”ב לסין.

כך לדוגמא אסר הממשל בארה”ב את הייבוא והמכירה של סמארטפונים המיוצרים על ידי חברות ZTE ו- Huawei, ופועל להגביל את השימוש במוצרים ושירותים אחרים תוצרת סין (רכבים סיניים, אפליקציות כמו טיקטוק ועוד ועוד).

מוקדם יותר השנה נשיא ארה”ב ביידן הודיע כי הממשלה תשקיע 20 מיליארד דולר, בטווח של מספר שנים, על מנת להחליף את המנופים תוצרת סין בהם עושים שימוש בנמלים בארה”ב מחשש כי אלו ישמשו את הסינים לריגול, גניבת מידע ועוד.

לפי אתר N12 גם בנמלי ישראל פועלים מנופים תוצרת סין ובחיפה אף החל לפעול ב-2021 נמל המפרץ שמתופעל בידי חברת SIPG הסינית. נמל המפרץ נבנה בהשקעה משותפת בין החברה הסינית ובין חברת נמלי ישראל ומותקנים בו מנופים משוכללים מתוצרת סין.

במערך הסייבר הלאומי מסרו ל-N12 כי הם מכירים את ההחלטה האמריקאית וציינו כי “הנושא נבדק כחלק מבדיקות פרו-אקטיביות שוטפות של המערך בנמלים ונשלל סיכון למתקפה”.

האם הממשל בארה”ב מגזים עם החששות? האם יש דרך להילחם בזה גם כשהיום מוצרים תוצרת סין נמצאים בכל פינה?

ומה לגבי ישראל? גם אם המערך שלל סיכון למתקפה דרך המנופים, מה לגבי שאר הטכנולוגיות הסיניות שמתקבלות כאן בזרועות פתוחות: רכבים חשמליים, סמארטפונים וכו’ וכו’?

קרדיט: ערוץ הטלגרם חדשות סייבר – ארז דסה  קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות