ישראל מעצבת מחדש את אזור גדר הגבול עם סוריה בגולן להרחבת מרחב ההתראה ומניעת מתקפת פתע

ביום רביעי פוצצו כוחות ישראליים שדה מוקשים בתוך קו הפסקת האש בגולן , שעות לאחר שכוח צבאי ישראלי חדר לשטח שבשליטה מלאה של סוריה.
ממרכז המעקב הסורי לזכויות אדם נמסר כי כוחות ישראליים פוצצו שדה מוקשים בתוך קו הפסקת האש ליד תל אבו אל-נידה באזור הכפרי של הכפר חדר, (אחד הכפרים באזור החיץ באזור החרמון ברמת הגולן), באזור הכפרי של מחוז קוניטרה, שבדרום מערב סוריה.
אתרי חדשות סורים דיווחו ששמעו קולות פיצוצים באזור כתוצאה ממה שלדבריהם היה “פיצוץ שדה מוקשים בתוך קו הפסקת האש”.
מהמצפה הסורי מסרו  כי פיצוץ שדה המוקשים ארע כ-24 שעות לאחר שכוח צבאי ישראלי חדר לשטח סוריה שבשליטת כוחות המשטר הסורי בסמוך לקו הפסקת אש מהצד הסורי באזור הכפרי של קוניטרה.
במצפה הסורי הסבירו כי הכוח הישראלי הורכב מעשרות חיילים בחיפוי טנקים ושני דחפורים, והסבירו וכי הדחפור ניקה אדמות חקלאיות תוך עקירת עצים, “על רקע היעדרות מוחלטת של כוחות המשטר וכוחות ליישוב הסכסוך (של האו”ם) שימנעו את פלישתם של הכוחות הישראלים”. 
על פי אתר “Syria TV”, הכוחות הישראלים חצו את גדר הגבול ב”יותר מ-400 מטר ועקרו עצים וחשפו אדמות חקלאיות סמוכות ללא התראה מוקדמת, והרסו רפת פרות שנבנתה במקום”. 
أيمن أبو محمود - قناة حلب اليوم 2022-6-2 إسرائيل تتوغل داخل الأراضي السورية!
האתר ציטט מקור מקומי שאמר כי הפעולות הישראליות הללו “באות כהמשך לפרויקט  סלילת כביש סופה ובניית רצועת גבול חדשה להגנה על  הציר הראשי של גבול הגולן”. 
בחודש מרץ נשמעו פיצוצים עצומים ועמודי עשן עלו מול הכפר אלקחטניה באזור הכפרי קוניטרה, וזאת כתוצאה מפיצוץ שדה מוקשים בתוך קו הפסקת האש בגולן, כך לפי המצפה הסורי.
ראוי לציין כי כניסת הכוחות הישראלים לשטח סוריה אינה ראשונה מסוגה, והיא חזרה על עצמה מספר פעמים במהלך השנים 2023 ו-2022, במטרה להקים דרך סלולה בתוך שטח סוריה, הנקראת “סופה 55”, על פי מה. כך דיווחו בכלי התקשורת בישראל.
באתר החדשות הסורי –  “קול הבירה” נכתב בינואר כי יחידה צבאית ישראלית בליווי דחפורים חדרה לשטח סוריה מכיוון העיירה ג’ובטה אל-ח’שאב, השוכנת על קו הפסקת האש, לפני שהדחפורים החלו ליישר את האדמה ולעקור עצים. במספר נקודות הממוקמות מול הגבול.
القنيطرة... دبابات إسرائيلية تتوغل 500 متر تحت أعين قوات النظام | Rebaz  News ريباز نيوز
האתר הסביר כי מחפרים ישראלים החלו לחפור תעלה שאורכה מאות מטרים, במטרה למנוע תקיפות שעלולות להתרחש מצד מיליציות האיראניות לעבר הגולן הישראלי.

בספטמבר 2023 חדרו כוחות ישראליים לעומק שטח סוריה באזור הגולן וחצו את גדר הגבול המפרידה בינו בעשרות מטרים. הכוחות החודרים הגיעו לאדמות שבשליטת המשטר הסורי, לאחר שפתחו את השער שליד כפר מג’דל שמס, שם ערמו כמויות עפר מסיבות לא ידועות.
כמו כן, ביולי 2023 חדר כוח ישראלי עשרות מטרים לשטח סוריה מהצד המערבי-דרומי של העיירה ג’ובטה אל-ח’שב באזור הכפרי הצפוני של קוניטרה, ואחריהם הגיע דחפור שחשף את פני השטח באזור אליו הגיעו.
إسرائيل تتوغل في القنيطرة السورية..وتفجّر حقل ألغام
קרדיט לתמונות: אלמדן ורשתות חברתיות