רוסיה: מאגרי הזהב שלנו בשיא כל הזמנים בשווי של 176 מיליארד דולר

הבנק המרכזי של רוסיה דווח כי מאגרי הזהב שלו גדלו לשיא של 2336 טון. הערך הכספי של רזרבות הזהב של רוסיה נכון ל-1 במאי עמד על כ-176 מיליארד דולר. בחודשים האחרונים מחיר הזהב רושם עליות חדות (עליה של 85% בחמש שנים, וכ-33% מאז תחילת המלחמה בעזה).

סין, רוסיה ומדינות נוספות הגדילו את רזרבות הזהב שלהן במטרה להקטין את היסמכותם על הדולר ועל ניירות ערך אמריקנים, וזאת בצל ההסלמה במאבק הבין גושי. עתודות הזהב של סין שהיוו פחות מ-2% מהרזרבות של הבנק המרכזי שלה ב-2015 צמחו ל-4.3% בסוף 2023 וזאת לעומת צניחה בניירות הערך האמריקאים שירדו מ-44% ל-30%. מאז מותו של ראיסי הזהב רשם שוב עליה נוספת במחירו שחצה את רף 2400$ לאונקיה.‌‌‌‌‌‌‌‌‎

הבהלה לזהב דבקה גם במדינות שאינן מזוהות עם הציר הסיני, כמו למשל טורקיה והודו שהגדילו משמעותית את רזרבות הזהב שלהן בשנה האחרונה. גם אנליסטים של בנקים אמריקאים ואירופאים נכנסו למגמת רכישה של זהב במטרה להגדיל רזרבות, כך לפי ג’י. פי מורגן.

חלק מהאנליסטים סבורים שהעלייה נובעת בעיקר מרכישות גדולות של משקיעים סינים בינוניים וקטנים אשר צופים את המשך המגמה של היסמכות הולכת וגדלה על זהב בסין. בתוך כך השיקה זימבבווה לפני כחודש מטבע חדש המבוסס על עודפי זהב, כפי שהיה נהוג במאה ה-19 בעולם המערבי. זימבבווה הפכה למדינה הראשונה מזה עשרות שנים שמחזירה את ערכו המוניטרי של הזהב ויש הרואים בכך “בלון ניסוי” שסין מעורבת בו.

קרדיט: ערוץ הטלגרם אוריאל לוי   קרדיט לתמונות: