קונסולית ישראל במינכן: פיגוע מתוכנן נגד ישראל. המשטרה: “בקבוק לא מזיק”

בקבוק חשוד מול הקונסוליה הכללית הישראלית במינכן

בקבוק חשוד התגלה בשטח הקונסוליה הכללית של ישראל במינכן. לאחר בדיקה התברר שהבקבוק אינו מזיק. עם זאת, הקונסוליה מניחה שמדובר ב”מתקפה מתוכננת”.

בקבוק חשוד התגלה ביום רביעי בחצר המגודרת של הקונסוליה הכללית הישראלית במינכן. עדיין לא ברור מי זרק אותו לשם ומדוע. שרותי הבטחון הגרמנים חוקרים בנושא. 

 

בקבוק “לא מזיק” לפי המשטרה

לטענת המשטרה, בקבוק הפלסטיק דמה לבקבוק תבערה. עם זאת, בדיקה העלתה כי הבקבוק אינו מסוכן. טרם נקבע מתי הוא הושלך לאתר הקונסוליה. שרותי הביטחון הגרמנים השתלט על התיק והם בודקים את החשד להפרת שלום הציבור באמצעות איום במעשים פליליים וגם מחפשים עדים.

 

הקונסול הכללי: “קריאת השכמה לרשויות”

הקונסולית הכללית טליה לדור-פרשר פירשה את התקרית כהתקפה על סמל מדינת ישראל בדרום גרמניה. צילומי מצלמות המעקב הראו כי “צעיר” עומד מאחורי התקיפה. לדברי לדור-פרשר, הוא השליך בכוונה בקבוק בירה עם כדור בתוכו לחצר האתר. “הוא ידע בדיוק מה הוא עושה ובגלל זה מדובר בפיגוע וקריאת השכמה”, אמרה טליה לדור-פרשר בראיון ל-BR.

 

הקונסוליה מניחה “מתקפה ממוקדת”

המשטרה בוחנת כעת את הקלטות מצלמות המעקב הללו. הקונסוליה הכללית נמצאת בקשר הדוק עם המשטרה. הקונסול הכללי שלל בתוקף את האפשרות שהאיש השליך בטעות בקבוק בירה למקום. “זה היה לגמרי מכוון”, אמרה לדור-פרשר. עוד נמסר כי האיש היה רעול פנים.

 

פשעים אנטישמיים מתרבים בבוואריה

מספר הפשעים האנטישמיים בבוואריה הגיע לשיא בשנה שעברה. בסך הכל נרשמו 589 פשעים בשנת 2023, כך אישר משרד הפנים לחקירה פרלמנטרית של הירוקים באפריל. בין 589 הפשעים, 15 היו פשעים אלימים עם 26 קורבנות רשומים. 15 פשעים כוונו נגד מוסדות יהודיים ובתי כנסת.

 

וזאת ההודעה שפרסמה הקונסולית הישראלית במנכן טליה לדור:

היום בוצע פיגוע בקונסוליה הכללית של מדינת ישראל במינכן. מדובר בהתקפה על סמל מדינת ישראל בדרום גרמניה. אנו מודים למשטרת מינכן  @PolizeiMuenchen    על ערנותם. בחודשים האחרונים חוזרת על עצמה רטוריקה אנטישמית ואנטי-ישראלית. ההתקפה הפיזית הזו הולכת כעת צעד קדימה. חשוב לראות בכך קריאת השכמה לשלטונות גרמניה לאן מובילות האנטישמיות ושנאת ישראל.

מתוך הערוץ של הקונסולית הישראלית במינכן:

קרדיט לתמונה: הקונסוליה הישראלית במינכן