עיתון ספרדי: ישראל וארה”ב מבקשות מהאמירויות, מרוקו ומצרים לפקח על רצועת עזה לאחר המלחמה

העיתון הספרדי “El Confidencial” טען כי הממשל האמריקני וישראל ביקשו מאיחוד האמירויות, מרוקו ומצרים לפקח על רצועת עזה לאחר המלחמה על ידי שליחת כוחות צבאיים לרצועת עזה תחת השם של שמירת שלום והקמת רשות חדשה לניהול הרצועה במקום תנועת חמאס.

העיתון הספרדי טען כי שלטונות מרוקו מברכים על תוכניתה של וושינגטון למתקפה הישראלית בעזה, ובכך חיזקו את יחסיה עם המעצמה ואגב, עם ישראל.

לדבריה, חיילים מרוקאים, מצרים ואמירתיים עשויים לפטרל ברצועת עזה כחלק ממבצע שמירת שלום לאחר המלחמה וכי הרעיון חזר לשולחן לאחר שישראל סיימה את המתקפה נגד תנועת חמאס הפלסטינית, שהחלה לפני יותר משבעה חודשים.

היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות התפתחו באופן משמעותי בשנים האחרונות. הסכם שלום נחתם בין שתי המדינות ב-15 בספטמבר 20204. הסכם זה הוביל לשיפור היחסים הדיפלומטיים והכלכליים בין שתי המדינות.

עם זאת, המצב ברצועת עזה נותר מורכב ומשתנה, ודורש פתרון דיפלומטי מקיף הכולל את כל הצדדים הנוגעים בדבר.

 

איחוד האמירויות דחתה את אותה הצעה קודם לכן

שייח’ עבדאללה בן זאיד, שר החוץ של איחוד האמירויות, אישר כי איחוד האמירויות מגנה את הצהרותיו של בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, בנוגע להזמנת איחוד האמירויות להשתתף במינהל האזרחי של רצועת עזה שישראל השתלטה עליו.

השייח’ עבדאללה בן זאיד אמר בציוץ בפלטפורמת “X”: “איחוד האמירויות הערביות מגנה את הצהרותיו של בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, בנוגע לקריאתו למדינתנו להשתתף במינהל האזרחי של רצועת עזה, אשר סובל מהשתלטות ישראל”.

הוא הוסיף: “איחוד האמירויות מאשרת שלנתניהו אין כל מעמד חוקי שיאפשר לו לנקוט בצעד זה, והמדינה מסרבת להיגרר לכל תוכנית שמטרתה לספק כיסוי לנוכחות הישראלית ברצועת עזה”.

שר החוץ הסביר: “איחוד האמירויות מאשרת שהיא תהיה מוכנה  לספק במלואה כל צורות של תמיכה לכל ממשלה פלסטינית שמסוגלת להשיג את התקוות והשאיפות של העם הפלסטיני האחים ונהנית מיושרה, כשירות ועצמאות”.

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונות: דובר צה”ל