אין וואקום שלטוני: סגן שר החוץ עלי באגרי מקבל מקודם לתפקיד שר החוץ של איראן

משטר האייטולות הרצחני באיראן ממהר למלא את הפער בעמדות השלטוניות לאחר שהנשיא הרצחני ואיתו שר החוץ נהרגו בתאונת מסוק. החשש במשטר שגרם להם למהר ולמנות מחליפים לאישים ההרוגים היה  שהאי שקט החברתי באיראן המבעבע כבר הרבה זמן יתגבר מאוד ויפרוץ לכדי מרי אזרחי כולל במדינה מה שיגרור אותה למלחמת אזרחים מדממת מאוד במדינה בת קרוב למאה מיליון תושבים.

התפרצויות שמחה עם קבלת ההודעה על מות הבכירים בערי איראן: 

 

סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית (IRNA) הודיעה ביום שני כי ישיבת ממשלת חירום החליטה לבחור באלי באגרי קאני לקבל את תפקידו של שר החוץ של המדינה, במקומו של חוסיין אמיר עבדולהיאן, שנהרג בתאונת מסוק יחד עם נשיא איראן. אברהים ראיסי.

דובר ממשלת איראן, עלי בהדורי ג’הרומי, אמר בהצהרות שדיווחה הסוכנות הרשמית לאחר ישיבת הממשלה החירום לדיון בצעדים שננקטו בעקבות מותו הפתאומי של ראיסי, כי הוחלט למנות את “עלי באגרי כאחראי על משרד החוץ”.

באגרי עבד כסגנו של שר החוץ המנוח עבדאללהיאן, והוביל את המשלחת האיראנית במשא ומתן על הסכם הגרעין עם מדינות המערב.

סוכנות “אירנה” ציטטה את המנהיג העליון האיראני, עלי חמינאי, שאמר ביום שני כי סגן הנשיא הראשון, מוחמד מוחבר, הפך להיות אחראי לרשות המבצעת, ויש לו תקופה מקסימלית של 50 יום לקיים בחירות לאחר מותו של ראיסי.

קרדיט: אירנ”א

 

חמינאי הכריז על אבל לאומי למשך 5 ימים.

מוקדם בבוקר יום שני, צוותי החיפוש מצאו את ההריסות החרוכות של המסוק שהתרסק ביום ראשון, ובו ראיסי, לאחר חיפושים אינטנסיביים במהלך הלילה בתנאי מזג אוויר קשים וקרים במיוחד.

המסוק היה חלק משיירה של שלושה מסוקים שהובילו אותו, מלווה בגורמים רשמיים נוספים, כאשר הגיע מביקור שערך, ביום ראשון, במחוז מזרח אזרבייג’ן, במהלכו חנך סכר, בליווי מקבילו האזרבייג’ני, אילהם אלייב, על הגבול בין שתי המדינות.

הבכירים שנהרגו בתאונת המסוק: 

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות – נסים