תפנית או אינטרסים ? בשאר ומאהר אל-אסד מתאחדים נגד טהראן!

נראה שהקומבינות של ראש המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, הן אינסופיות. יש לו היסטוריה ארוכה של ניהול משטר שמטרתו העיקרית היא השארות על כס השלטון ובכל מחיר אפילו במחיר של הרס העם הסורי והכנסת האיראנים לארצו בתמורה למיליארדי דולרים, שהפכו לנטל גדול על האוצר הסורי.

מה קורה בין בשאר אל-אסד לאחיו מאהר מאחורי הקלעים מבחינת סכסוכים וחילוקי דעות, אף אחד לא יודע, הוא לא יניד עפעף אם יצטרך להרחיק את אחיו, אך מלחמת האזרחים בסוריה אילצה אותו לשתף עמו פעולה.

היום, לאחר שאיראן והמיליציות הנאמנות לה מילאו תפקיד בולט, בשיתוף פעולה עם רוסיה, בשימור המשטר הסורי, הנה בשאר מתאחד עם אחיו כדי להפיל את ההשפעה האיראנית בתוך סוריה, על פי בקשת רוסיה, וזאת כדי לשמור על מה שנותר מסוריה.

מקורות יודעי דבר בסוריה מאשרים כי הצעד הראשון במסע בן אלף הקילומטרים להגבלת ההשפעה האיראנית בתוך סוריה החל לאחר שמשטר אסד ביקש מהמיליציות האיראניות, בראשות חיזבאללה, למקם את עצמן מחדש ולהגביל את תנועתן עד נקודה גיאוגרפית ספציפית בתוך שטח סוריה, בצעד שבטהרן נחשב מפתיע וחשוד.

Syrian History - Bashar and Maher al-Assad at the funeral of their father President Hafez al-Assad - 13 June 2000

 

האסימון נפל בטהרן לאחר שהמשטר החל לתקוף ולהטריד את המיליציות הנאמנות לאיראן הפועלים על אדמת סוריה , כשדיויזיה 4 שבפיקודו של האלוף מאהר אסד, עומדת בראש התוקפים. איראן מבינה שמשהו קרה מאחורי הקלעים בין בשאר לרוסיה, שהיא עדיין לא מודעת אליו , אך ללא ספק מצביע על שינוי כיוון בדרג הבכיר ביותר במשטר הסורי.

אותם מקורות הוסיפו ,באמצעות אתר החדשות “קול ביירות אינטרנשיונל” כי “מה שהפריע לאיראן היתה דחייתו של המשטר הסורי לעקרון אחדות האזורים שבשליטת איראן, ומניעת ביצוע כל פעולות מתוך שטח סוריה כלפי ישראל, או השתתפות בכל מבצע בתמיכה בעזה למעט שיגורי רקטות קלות, מה שמעיד שיש איזושהי עסקה שהמשטר הסורי עשה כדי לצאת מהחיבוק של איראן ולחזור לחיק העולם הערבי (סוני), בשיתוף פעולה מלא עם רוסיה, שרוצה לשים קץ לנוכחות איראן בסוריה”.

France: Arrest warrants against Bashar and Maher al-Assad | ARK News

קרדיט לתמונות: ark news