סוכנות הביון הקנדית מזהירה: איראן מסלימה את תוקפנותה במערב

סוכנות הביון של קנדה מצביעה על הסלמה בתוקפנות של איראן במדינות המערב, ומדרגת את המדינה בין המבצעים המובילים של התערבות וריגול זרה.

בדו”חהשנתי שפורסם השבוע, שירות הביון הנגדי הקנדי (CSIS), אומר כי איראן ממשיכה לנהל פעילויות עוינות בקנדה וממשיכה לתקוף את אויביה המתגוררים במדינות זרות .”

CSIS כינה את הפעולות של איראן במדינות המערב “אגרסיביות ומרחיבות”, כולל מזימות קטלניות בארה”ב, בריטניה ומספר מדינות באירופה.

פעילויות אלו כללו גירוש, טיפוח, כפייה, מימון בלתי חוקי, פעילויות סייבר זדוניות ומניפולציות מידע.

“איראן ושירותי המודיעין שלה מעוניינים להשפיע ולאסוף מידע בחשאי על הקהילה האיראנית, לרבות פעילים נגד המשטר ומתנגדי משטר פוליטיים; פעילי זכויות אדם, נשים ומיעוטים; ומבוקשים על ידי המשטר”, נכתב בדו”ח.מוקדם יותר השבוע, חברי פרלמנט קנדיים הצביעו פה אחד על הצעה לא מחייבת הקוראת להגדיר את הכוח החצי-צבאי של המשטר האיראני, משמרות המהפכה האסלאמיות (IRGC), כישות טרור ולגרש כ-700 סוכנים איראנים מקנדה.

בנובמבר 2022, CSIS הודתה לראשונה שהיא חוקרת באופן פעיל את מה שהיא כינתה איומי מוות “אמינים” מרובים מאיראן שכוונו ליחידים בקנדה, כפי שדווח ב- CBC News .

דיווחים שלאחר מכן של חדשות CBC באותה שנה הדגישו כיצד מתנגדים איראנים בקנדה אמרו שהם תחת מעקב והם תחת איום מהמשטר באיראן. ב-Global News דיווחו באופן דומה ב-2023 כי מתנגדי משטר איראנים חיים בחשש לפגיעה בכל רגע של סוכני הרפובליקה האסלאמית.

 

איראן ממשיכה לתקוף את קנדה בפעולות סייברהדו”ח של CSIS גם אמר כי התקפות סייבר שבוצעו על ידי הרפובליקה האסלאמית כוונו לקנדה.

“איראן משלבת פעולות סייבר התקפיות עם פעולות מבוססות סייבר כדי לסייע בחתירה למטרותיה הגיאופוליטיות”, על פי דו”ח CSIS.

על פי מרכז ניתוח האיומים של מיקרוסופט(MTAC), איראן, רוסיה וסין כנראה ינסו להשפיע על הבחירות בארה”ב ובמקומות אחרים ב-2024.

בפברואר, חבר הפרלמנט האיראני-קנדי עלי אהסי קרא לחקור את התערבותה האפשרית של טהראן בבחירות.

קרדיט: חדר החדשות הבינלאומי של איראן     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות