מצרים מצטרפת לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק

מצרים הודיעה, ביום ראשון, על כוונתה לתמוך בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל, בפני בית הדין הבינלאומי לצדק, לבחון את הפרות האמנה למניעת רצח עם ברצועת עזה.

בהודעת משרד החוץ המצרי נמסר כי ההצטרפות לתביעה נגד ישראל באה לאור החמרת והיקף התקיפות הישראליות ברצועת עזה, התעצמות הפגיעה הישירה באזרחים והרס התשתיות ברצועת עזה ודחיקת הפלסטינים מאדמתם.

בהצהרה צוין כי התקפות אלו הובילו למשבר הומניטרי חסר תקדים ויצרו תנאים בלתי ניתנים למחייה בעזה, תוך הפרה בוטה של ​​הוראות המשפט הבינלאומי, המשפט ההומניטארי הבינלאומי ואמנת ג’נבה הרביעית משנת 1949 בדבר הגנה על אזרחים בזמן מִלחָמָה.

 

עוד נכתב בהצהרה, “מצרים קראה לישראל לעמוד בהתחייבויותיה ככוח הכובש, וליישם את הצעדים הזמניים שהוציא בית הדין הבינלאומי לצדק, הדורשים להבטחת גישה לסיוע הומניטרי וסיוע  כדי לספק את צרכי הפלסטינים ברצועת עזה.

ההצהרה חידשה את דרישת מצרים ממועצת הביטחון ומגורמים בינלאומיים משפיעים על הצורך בפעולה מיידית להפסקת האש ברצועת עזה והפעולות הצבאיות בעיר הפלסטינית רפיח, ולספק את ההגנה הנדרשת לאזרחים פלסטינים.

ערוץ החדשות של קהיר, המקורב למודיעין המצרי, ציטט מקור בכיר עלום שם שאמר: “הודענו לישראל על סכנת ההסלמה, ומצרים מוכנה להתמודד עם כל התרחישים”.

תמונה

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונות: דובר צה”ל