אתר לבנוני: חיזבאללה “מעלה הילוך” בפרובוקציות נגד ישראל לפי הוראת איראן ונערך למלחמה

עליית מדרגה אחרונה לפני הרחבת המלחמה , שינוי ב”טקטיקה”,  מצד חיזבאללה, שנראה כי אימץ גישה של “התקפות אינטנסיביות ” – כך מסכם את המצב בגבול בין ישראל ללבנון אתר החדשות הלבנוני “אלנשרה”, ומעלה ציטוט “חם” של חיזבאללה : ההתנגדות ערוכה ל”קיץ חם ” .

“אנו נכנסים לשלב האחרון של לפני המלחמה הגדולה בלבנון,  ההתנגדות עברה בימים האחרונים לשלב חדש של תקיפות מואצות שמטרתם להסביר לאויב שלא רק אצלנו יהיה ” קיץ חם ” , ולאחר שהאזור מבין כי לא יהיה משא ומתן בלבנון לפני שהפוגת האש בעזה תיכנס לתוקפה . הימים האחרונים בסימן הרתעה לגרום לאויב לבטל את תוכניותיו מלהרחיב את המערכה בדרום לבנון . לאסטרטגיית “לחץ מרבי” של ההתנגדות יהיו בקצב עולה ומהיר .

ולכן אסור להעניק לאויב “מתנות חינם” בשטח, מה שמותיר את כל האפשרויות פתוחות בחזית, לאור המשך איומי ההסלמה הישראליים, המובילים לדבר על “קיץ חם” בחזית הצפונית.

“המתווכים הקפיאו את כל מאמציהם להרגיע את האזור כי הבינו שההתנגדות לא תוותר על עקרונותיה ולא תיסוג משום מקום אחר בלבנון .”

ברקע הכתבה יש לזכור דיווחים מהשבוע שעבר לפיהם הורתה איראן לגרורה שלה, חיזבאללה, להעלות את רף תגובויה נגד ישראל אפילו אם זה יגרור את 2 הצדדים למלחמה בהיקף מלא. 

תמונה

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב     קרדיט לתמונות: א-דיאר