כיצד בילה הגנרל רזא זהדי את יומו האחרון לפני שחוסל ע”י ישראל בקונסוליה האיראנית בדמשק?

  • פרטים על 24 השעות האחרונות לפני הריגתו של מפקד כוח קודס, הגנרל מוחמד רזא זהדי.
  • הגנרל זהדי היה בעוספיה לפני הפיגוע, ופגש את חברו שהזהיר אותו בזמן נוכחותו באיראן.
  • לאחר מכן, זהדי ביקר במשהד ולאחר מכן עבר לטהרן לפני שנסע ללטקיה.
  • מטוסו של הגנרל זהדי נחת בשדה התעופה הרוסי בבסיס חמימים, ומשם עבר לבירה דמשק.
  • גנרל זהדי הגיע לקונסוליה האיראנית דקות לפני התקיפה.

כלי תקשורת באיראן חשפו ביום האחרון פרטים על מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים בסוריה ולבנון, מוחמד רזא זהדי, שנרצח על ידי ישראל, יחד עם אחרים, בתקיפה על הקונסוליה האיראנית בתחילת אפריל האחרון.

זהדי, המכונה אבו מהדי, היועץ הצבאי האיראני הראשי בסוריה ובלבנון, נהרג בתקיפה על הקונסוליה האיראנית בדמשק בערב ה-1 באפריל האחרון, יחד עם שישה מפקדים במשמרות המהפכה ומפקדי חיזבאללה הלבנוני.

מעוספיה ועד משהד ועד טהראן

האתר “איראן אינטרנשיונל” דיווח כי הגנרל זהדי היה בעיר הולדתו עוספיה, בערב ה-31 במרץ, והלך עם חברו מאסיה טוואנקר לבקר את אחד מחבריו לשעבר. לפי התקשורת האיראנית, טוואנקר אמר לזאהדי כי “אני חוששים בשבילך יותר כשאתה באיראן מאשר בסוריה ובלבנון”.

זהדי אמר כי הוא הוציא את אותה אזהרה למפקד הבכיר בחיזבאללה עימאד מוע’ניה, שנרצח על ידי ישראל בבירת סוריה, דמשק, בפברואר 2008, מה שניתן היה להבין כי הוא בדרכו לסוריה למחרת.

האתר הוסיף כי הגנרל זהדי, לאחר פגישתו עם שני מלוויו, נסע לעיר משהד, לבקר במקדשים הדתיים, ושם הודיע ​​לפקיד הממונה על מקדש רזאווי, אחמד מראווי, ולאדם נוסף, כי הוא בדרכו  לסוריה.

האתר ציטט מקורות בתקשורת שאמרו כי הגנרל זהדי נסע ממשהד לטהראן, ועבר לשדה התעופה מהראבאד באחת בלילה, שם יש תחנה מיוחדת של “משמרות המהפכה” הפועלת להובלת נשק לסוריה ועיראק, והיא מנוהלת בפיקוח “יחידה 190” בכוח קודס, בראשות בהנם שהריארי.

מוחמד רזא זהדי

קרדיט: תסנים

מטהראן ללטקיה ועד דמשק

בעוד שבתחילה כולם האמינו כי הגנרל זהדי נסע ישירות מטהראן לדמשק, רשת איראן אינטרנשיונל, שציטט מקורות מודיעין, חשף כי הוא נסע לנמל התעופה לטקיה במטוס אנטונוב 74, שנחת בבסיס חמימים הרוסי.

בנמל התעופה חמיימים עבר הגנרל זהדי, דרך מסוף הטיסות הפנימיות, וטס באותו מטוס לבירה דמשק, אך מטוס ה”אנטונוב 74″ הקטן לא נחת בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק, אלא נחת בנמל התעופה הצבאי באלמזה או בשדה התעופה הצבאי של דמשק הצמוד אליו.

באתר “איראן הבינלאומי” לא הצליחו לקבוע באילו משני שדות התעופה נחת הגנרל זהדי, אך המרחק בין שני שדות התעופה לבניין הקונסוליה האיראנית בשכונת אלמז’ה, ממערב לדמשק, אינו עולה על ארבעה קילומטרים, מה שניתן לעבור במכונית תוך כמה דקות.

גנרל זהדי הגיע לקונסוליה האיראנית דקות לפני הפיגוע, ועבר לקומה השנייה שם הייתה אמורה להתקיים הפגישה עם מפקדים נוספים .

לפני כן, הועברו עובדי הקונסוליה והשגרירות למתחם מגורים באותה שכונה.

קרדיט: סוריה טי וי