משלוח של מל”טים מתאבדים וטילי קרקע-קרקע איראנים מגיע למזרח סוריה

מיליציית “חיזבאללה” העיראקית, הנאמנה למשמרות המהפכה האיראנים ול”כוח קודס” האיראני, הביאה לאחרונה משלוח של מל”טים מתאבדים וטילי קרקע-קרקע לאזור אלבוכמאל, באמצעות משאית שהגיעה מאיראן דרך מעבר הגבול, או מה שמכונה “מעבר הרכבת”, להברחת משלוחי נשק איראניים לסוריה ולבנון.

משלוח המל”טים והטילים נשלח, מיד עם הגעתו לאזור אלבוכמאל,  לאזור הביטחוני האיראנית בעיירה אל-סאלחיה, הממוקמת בין הערים אל-מיאדין ואלבוקמאל, הכוללת את המתחם הביטחוני הגדול ביותר במזרח האזור הכפרי של מחוז דיר א-זור, ובו נמצאים גם כלי רכב צבאיים כבדים, מחסני נשק ענקיים ועשרות בני לאומים זרים ומקומיים, בפיקודו של המפקד “אבו רביע” הלבנוני.

העיירה סלחיה נחשבת לאחד המרכזים העיקריים המשמשים את המיליציה המקושרת למשמרות המהפכה האיראנים, במיוחד חיזבאללה העיראקית וחיזבאללה הלבנונית, לשיגור מל”טי סיור והתאבדות וטילים אותם הם משגרים לעבר האזורים שממזרח לפרת” .

רשת החדשות  “עין אל-פרת” שדיווחה בנובמבר 2023 על כך שהמיליציות האיראניות מקימות מחסן נשק ומספקת ציוד צבאי לאירגוני הפרוקסי שלהם באזור שממזרח לפרת כדי להפיץ כאוס ולבצע חיסולים.

הגעתו של משלוח כטב”מים וטילים מתוצרת איראנית לאזור הביטחוני האיראני בעיירה סלחיה התרחשה במקביל למפגש ביטחוני של משמרות המהפכה האיראנים בעיר אל-מיאדין שכללה מפקדים בכירים, בבית החולים האיראני בעיר אל-מיאדין וכללה גם את האחראי על הכטב”מים במיליצית חיזבאללה העיראקית והלבנונית , “חאג’ מיסר”, הוא הפקיד הממונה על אזור אל-מיאדין, וגם את מה שנקרא “חאג’ סירג'” וכן השתתף “חאג’ אבו אל-פאדל” שהיה בין המפקדים הראשונים בגזרת אל-מיאדין.

הפגישה היא הראשונה מסוגה שמתקיימת בבית חולים שדה “אל-שיפא” של משמרות המהפכה האיראניים, אשר אישרה כי מפקדי המיליציות אינם משתמשים במפקדות שלהם לקיום פגישות וכי הפגישות מתקיימות במקומות אזרחיים או שירותים כדי להימנע מתקיפה אווירית אפשרית.

 

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: תסנים