“כיבוש רפיח וניצחון במלחמה הוא עניין קיומי למדינת ישראל”. דעה

תא”ל במיל’ אמיר אביבי במשדר המיוחד עם ישראל פריד: “אני שומע אנשים שאומרים ‘עלינו להפסיד במלחמה למען עסקת חטופים’, אלו אנשים חסרי אחריות שלא מעניינת אותם המדינה הזאת, פשוט דמגוגים שמדברים שטויות.

בסוף להפסיד במלחמה זה אומר שחמאס נשאר על כנו, וחמאס על כנו תוך מספר חודשים מחמש בחזרה 100 אלף איש. פוטנציאל הטרוריסטים שיש ברצועת עזה הוא עצום ואם חמאס מסיים את זה על הרגליים, הוא יזכה להיות המנצח הגדול בעיניים של העזתים וכל העולם המוסלמי.

הוא יבנה בכלום זמן צבא של 100 אלף חמושים מכף רגל ועד ראש כשהאיראנים יזרימו לו כמויות אינסופיות של תחמושת דרך המנהרות, בתוך שנה נגיע למצב של ‘שישי לאוקטובר על סטרואידים’ אחרי כל מי שאיבדנו, כל הדרך שנלחמנו – נחזור למצב הרבה יותר גרוע.

על הדבר הזה תוסיף, ברגע שהאויבים שלנו היותר חזקים כמו חיזבאללה, איראן, המיליציות בסוריה ובעיראק, יראו שלא הצלחנו לנצח את האויב הכי חלש שלנו – אנחנו נהיה טרף לכל המזרח בתיכון.

לא יהיו פה חיים לאנשים במדינת ישראל! אני לא רוצה לדמיין אפילו מה זה יעשה בקרב ערביי ישראל והפלסטינים ביו”ש, יהיו פה גלי הדף מטורפים. ואני רוצה להגיד עוד משהו, אנחנו כחברה כל האתוס שלנו שמבוסס על תקומה וגבורה יתפרק לגורמים. אנחנו כפסע מניצחון ענק, ומנגד אנחנו כפסע מלהביא אותנו למציאות אולי הכי קשה שהייתה בהיסטוריה של העם היהודי והכל יושב על רפיח, מי שלא מבין את זה לא מבין כלום.

אנחנו חייבים להכריע שם!” (גלי ישראל)

מרפיח אל שטח מורחב: צה"ל מגדיל את האזור ההומניטרי וקורא לאוכלוסיה להתפנות |  את"צ

קרדיט: שלומי מקבוצת נציב    קרדיט לתמונות: דובר צהל