חיסול מהדהד בצמרת המודיעין הסורי. מי מאחורי?

בתחילת השנה פרסם האתר נציב.נט ידיעה שכותרת היה ” רוסיה דחקה את איראן והשתלטה על שרותי המודיעין הסורי הגדולים ביותר”.

בידיעה עצמה נאמר , בין היתר כי : גורמים ברשתות החברתיות בסוריה פרסמו כי בשאר אל-אסד מינה את האלוף קחטאן חליל – قحطان خليل למנהל המודיעין של חיל האוויר, המכונה גם “הקצב של דראיה”, בהתייחס לטבח בדראיה ב-2012, שבו נהרגו מאות אזרחים.

בחשבונות נכתב כי קחטאן חליל היה עוזר מנהל  מודיעין חיל האוויר לפני שבשאר אל-אסד מינה אותו לתפקיד המנהל כמחליף של ע’סאן איסמעיל – غسان إسماعيل. שמו נכלל בין חמשת הקצינים שמשרד האוצר האמריקני הטיל עליהם סנקציות ב-2021.

לפי אתר “مع العدالة”, חליל היה אחד המפקחים על עינויים והרג של עצורים בכלא הידוע לשמצה של נמל התעופה הצבאי אלמזה , במהלך המהפכה הסורית.

Syrian Press Agency وكالة الصحافة السورية - #سوريا بمرسوم من بشار الأسد  تعين اللواء "قحطان خليل" مديراََ لإدارة المخابرات الجوية. يذكر أن قحطان  مرتكب مجزرة #داريا 2012 ووضع مؤخراً على لائحة العقوبات

לפני כמה ימים פרסמו אתרי חדשות של האופוזיציה הסורית כי היה ניסיון חיסול של האלוף קחטן באזור תדמור וכי בהתנקשות הוא נפצע קשה מאוד וכמה משומרי ראשו ופמלייתו נהרגו. 

האלוף הועבר לשדה התעופה של תדמור ומשם הוטס במסוק לבית החולים תישרין שבדמשק.

שעות אחר כך טענו ברשתות החברתיות כי האיש מת מפצעיו אך אין אישור לכך מכל מקור רישמי.

 

אז מי מאחורי ניסיון החיסון ?   

חלק יגידו כי מדובר בנוקמים על הטבח הגדול שהוא ביצע בדאריה שבמרחב דמשק , אך רבים טוענים כי מדובר בחיסול פנימי של המשטר.

האם אלו הרוסים שעומדים מאחורי שהתברר להם שהוא משתף פעולה עם האיראנים ? האם אלו האיראנים שחיסלו אותו על רקע שיתוף הפעולה עם הרוסים שהביאו לו את המשרה הכי רמה בשרותי הביטחון הסורים?

לצמרת המשטר הסורי ואסד בראשם הפיתרונים.