הפחדה נגדית: מול איום הפלישה הישראלית חיזבאללה מאיים להוציא מתקפת נגד על הגליל

מול איום הפלישה הישראלית לדרום לבנון , חיזבאללה מזהיר  במתקפת נגד ומתכונן להסתער על כל ישובי הגליל , כוחות “אל-רדוואן” נמצאים בשטח וממתינים לפקודה  – כך מפרסם אתר החדשות הלבנוני “אלנשרה”.

באוקטובר שנת 2020, הצבא הישראלי ביצע תרגיל \תמרון ענק שנקרא “חץ קטלני”. התמרון דימה למעשה את העימות של הצבא הישראלי עם כוחות דיוויזיית רדואן של חיזבאללה שהסתערו על צפון ישראל, והתמקדותו הייתה כיצד להדוף את המתקפה הזו עוד לפני תחילתה .

החשש הישראלי הזה מפני פלישת כוחות קומנדו של חיזבאללה לאזורים בצפון  לא התפוגגה, גם אם התרחיש הגיע באוקטובר 2023, מכיוון מעזה, שם הסתער אנשי החמאת על סביבת הרצועה במבצע שנקרא “מבול אל-אקצא”, ועד היום אנחנו עדיין חיים את ההשלכות שלו , אבל זה לא אומר שחיזבאללה ויתרה על תוכניתה ולא תוכל ליישם זאת ולפלוש לגליל בכל מלחמה עתידית .

בישראל מאיימים היום רבות על כוונותיה לפלוש לכפרי דרום לבנון עד לנחל הליטני בניסיון ליצור חגורת ביטחון בדרום , אך לפי מקורות בכירים בחיזבאללה , על הישראלים להיערך היטב למתקפת נגד , כך שצבאם ימצא את עצמו נאלץ להשתתף בעימות בתוך השטח של צפון ישראל, לא בדרום הלבנון  – כך לטענת אתר החדשות הלבנוני.

תמונה

 

מדובר בפלוגות תקיפה מיוחדות ,  מקורות מציינים כי היא מורכבת מכ-3,200 לוחמים שהתגייסו  ליחידה המיוחדת  לאחר שעברו הרבה מאוד מבדקים קשים ושלבים הכוללים אימונים פיזיים ומנטאליים . הלוחם בכוח זה אינו יודע מה המשמעות של נסיגה או פחד, ומכוון רק להשיג את המטרה או למות למענה , זו הסיבה שלוחמי עילית אלו מדאיגים רבות את הישראלים, דאגה שהתגברה יותר במלחמה הנוכחית , הישראלים פעלו להקטין את הסיכון באמצעות חיסול וניסיון חיסול של מפקדים בכירים של אותו כוח מובחר כאשר החיסול הבולט ביותר היה של ויסאם אל-טאוויל.

התרחיש הזה של כיבוש ישובי הגליל  מטריד מאוד את הישראלים, זהו תרחיש אמיתי שקיים היום יותר מאי פעם , לפי מה שמאשרים המקורות באמצעות אתר “אל-נשרה”, המעידים כי חיזבאללה לא נסוג מתוכניותיו להסתער על הגליל , בין אם זה הגליל העליון או אצבע הגליל, ההתנגדות הכינה את כל הנדרש לכך, וחשפה כי ניזוקה רק במעט במלחמה היומיומית שמתנהלת כיום  , כוחות רדואן נפגעו רק במעט לאחר חיסול כמה ממפקדיהם.

תמונה

 

המקורות מגלים וחושפים בפנינו שאנשי כוח רדואן ממתינים בקוצר רוח לשעתה של המלחמה הגדולה כדי ליישם את כל מה שהם התאמנו לקראתו משנת 2007 ועד היום. הם הכינו הפתעות שהישראלים לא יצפו להן . זה קשור בהכנת האלמנטים הנדרשים לפלישה , אבל לא רק, אלא גם בשיטות הכניסה והחצייה לישובי הגליל מעל ומתחת לפני הקרקע . 

מהמקורות עולה כי התוכניות המפורסמות לציבור לא דומות לתוכניות שהוכנו  אך הן ייושמו בשטח לפי כל  עניין ועניין כך שעד היום ידוע מעט מאוד על כוחו של רדואן , על אופי שיטת הקרב ,  ולכן האופציה של הסתערות ופלישה לשטח ישראל נותר ויוכל להתבצע כאשר הנהגת חיזבאללה תראה צורך בכך.

כוח רדואן צבר תהילה וניסיון קרבי בפעולות שביצע בסוריה לשחרור השטחים הכבושים ע”י מחבלים.

האם תהילתה הבאה של היחידה תהיה בשחרור ישובי צפון ישראל לטובת הקמת חגורת ביטחון ללבנונים  ?   

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות