“מחצית מהטילים הבליסטיים הצפון קוריאנים שרוסיה משגרת באוקראינה מתפוצצים באוויר”

 משרד התובע הכללי של אוקראינה חשף שכמעט מחצית מהטילים הצפון קוריאניים שרוסיה שיגרה לעבר מטרות על אדמת אוקראינה בתקופה שבין דצמבר לפברואר 2024 התפוצצו באטמוספירה.

הבדיקה, שנערכה על ידי אוקראינה, ניתחה את שרידיהם של 21 מתוך 50 טילים בליסטיים צפון קוריאנים שנורו על ידי רוסיה במשך חודשיים, במטרה להעריך את האיום הנשקף משיתוף הפעולה של מוסקבה עם פיונגיאנג.

בדו”ח הבדיקה של הסוכנות נאמר: “כמעט מחצית מהטילים הצפון קוריאנים סטו ממסלוליהם המתוכנתים והתפוצצו באוויר; במקרים כאלה, לא ניתן למצוא את שרידיהם”.

كوريا الشمالية تطلق صاروخا باليستيا باتجاه بحر اليابان - نيوز بالعربى

קרדיט: רשתות חברתיות

 

השימוש האחרון המתועד בטילי KN-23 (Hwasong-11) רוסיים היה ב-27 בפברואר והבדיקה החלה מ- 30 בדצמבר 2023, ובסך הכל 24 בני אדם איבדו את חייהם ו-115 אחרים נפצעו כתוצאה מפגיעת טילים במטרות באוקראינה. הפרקליטות לא פירטה האם מערכות ההגנה האווירית יירטו טילים אלו.

ב-1 במאי, המרכז לתקשורת אסטרטגית ואבטחת מידע של משרד התרבות אישר במברק כי רוסיה בודקת ביצועים של טילים צפון קוריאנים באוקראינה.

בהצהרה נכתב כי “רוסיה בוחנת טילים צפון קוריאנים באוקראינה, בדיוק כפי שבחנה טילי שיהאב איראניים לפני שאיראן השתמשה בהם נגד ישראל”.

בתחילת ינואר, ג’ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה”ב, אמר כי רוסיה פתחה בתקיפות על אוקראינה באמצעות טילים בליסטיים צפון קוריאניים ב-30 בדצמבר 2023, כמו גם ב-2 וב-6 בינואר 2024.

حلق فوق اليابان وأدى لتفعيل نظام الإنذار المبكر وعطل القطارات.. كوريا  الشمالية تطلق صاروخا باليستيا أسرع 17 مرة من الصوت | أخبار | الجزيرة نت

 

ב-6 בינואר, לפי הבית הלבן, רוסיה שוב שיגרה כמה טילים צפון קוריאניים לעבר אוקראינה.

נציג דרום קוריאה באו”ם, הוואנג ג’ון קוק, אישר כי צפון קוריאה משתמשת באוקראינה כב”שטח ניסויים” לניסוי טילים בליסטיים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים.

התובע הכללי של אוקראינה אנדריי קוסטין הודיע ​​ב-11 בינואר כי משרדו השיג ראיות ראשוניות לשימוש של רוסיה בטילים צפון קוריאניים.

צפון קוריאה דחתה את ההאשמות האמריקניות על אספקת טילים בליסטיים לרוסיה לשימוש במלחמה נגד אוקראינה, ותיארה אותם כ”בלתי מבוססים”.

كوريا الشمالية ستطلق صاروخا باليستيا عابرا للقارات قريبا - قناة العالم  الاخبارية

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונות: אלעאלם