מהמקפצה….. איראן מבריחה נפט לפקיסטן בערך של יותר ממיליארד דולר בשנה

אתמול פורסמה באתר Nikkei Asia כתבה על דו”ח שהוכן ע”י סוכנויות מודיעין פקיסטניות  בנוגע להברחת בנזין וסולר מאיראן לפקיסטן.

אני תוהה האם עיתוי הפרסום קשור לביקורו של ראיסי בפקיסטן, שהרי מדובר בדוח שמדברים עליו כבר שמונה חודשים, ופרטים לגביו פורסמו בעיתונות הפקיסטנית והאיראנית כבר בחודש ספטמבר האחרון.

והיות ומדובר בדוח שכבר מדברים עליו חודשים ארוכים, והיות ומדובר על נושא ידוע, שמדברים עליו כבר שנים, והיות שגם האיראנים וגם הפקיסטנים פועלים כל אחד בדרך רצחנית משלו כדי לנסות לפתור את הבעיה הטורדנית של מיליוני בלוצ’ים משני צדי הגבול, שמנסים להתפרנס מתעשיית הסחר והברחת הדלקים מאיראן לפקיסטן, עולות השאלות המסקרנות, למי יש אינטרס להעלות את הכתבה, ולמה דווקא עכשיו?

27000 Vehicles involved in Iranian Oil Smuggling into Pakistan | Rich  Pakistan - YouTube

 

אם אכן יש יד מכוונת מאחורי פרסום הכתבה והעיתוי, מעניינת גם העובדה שהכתבה פורסמה באתר המאוד מכובד (השייך ל Nikkei Inc, קבוצת התקשורת לה שייכים גם עיתונים כלכליים נוספים כמו העיתון היפני The Nihon Keizai Shimbun וה Financial Times הבריטי).

אוסיף על הנאמר בכתבה באתר Nikkei Asia, שבדוח המוזכר צוין שמדובר על הברחות בהיקף של 2.8 מיליארד ליטר בנזין וסולר, ושישנן 995 תחנות דלק שונות בפקסיטן שמוכרות בנזין וסולר שקנו מסוחרי הדלקים המוברחים מאיראן, ועוד אוסיף שבצירוף מקרים “פלאי” לאחר שיצא הדוח בתחילת ספטמבר 23, ממשלת פקיסטן יצאה למבצע רחב היקף למעצר המעורבים בהברחה וסחר הדלקים.

כאמור ממשלת פקיסטן, כמו גם ממשלת איראן פועלות באופן קבוע נגד מבריחי וסוחרי הדלקים, ומדי פעם מתנהל מבצע נקודתי נגד המבריחים, ובאיראן כמו באיראן, זה מסתכם בהרוגים בלוצ’ים רבים מירי של בריוני המשטר, ורק בשנת 2023 נהרגו מעל 170 מבריחי דלק איראנים, ועזרות נפצעו (אציין שחלקם נהרגו ונפצעו בתאונות) וגם השנה כבר יש עשרות הרוגים.

אזכיר לכם שהנושא המדובר, עלה לא פעם גם בערוץ, כמו בחלק השני של המאמר על תאונות באיראן (והנה התמונות  עליהן דיברתי במאמר) ובפוסט על דרך חתחתים של הברחות דלק מאיראן לפקיסטן .

A Pakistani intelligence report reveals the involvement of government  officials and politicians in smuggling oil from Iran - 7eNEWS

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות