טורקיה מרחיבה דרמטית את הנוכחות הצבאית בקפריסין, מה שצריך להדאיג את ישראל!

לֹא בִּכְדִי אני טוען כבר זמן רב, שטורקיה זאת המדינה המסוכנת במזרח התיכון. אני מקווה, שצה”ל מודע למצב, שמתפתח לו בקפריסין – מה שעלול לגרום לבעיות עתידיות לחילות האוויר והים.

על פי ה – moderndiplomacy.eu, טורקיה מרחיבה דרמטית את הנוכחות הצבאית בקפריסין עם בסיסים ומתקני מכ”ם. ההתפתחויות האחרונות בקפריסין מצביעות על תוכניתה השאפתנית של טורקיה לבסס את עצמה ככוח ימי דומיננטי במזרח הים התיכון.

Why does the UK not recognise the TRNC and Turkish Cypriots -  CyprusScene.com

קרדיט: סייפרוס סצן

 

האסטרטגיה של אנקרה כרוכה בהפיכת “הלפקוניקו” לבסיס צבאי עצום, לצד בסיסים מתוכננים בבוגאזי וקרפסיה, הכל תחת כוחות הצי הטורקי. המהלך נתפס כחלק מהמטרה הרחבה יותר של טורקיה לשלוט אסטרטגית באזור, תוך שימוש בשטחים הכבושים כאבן דרך. שדה התעופה לפקוניקו, שנמצא בתהליך של שדרוג מתמשך מאז ספטמבר 2018, צפוי להפוך לבסיס הצבאי המוביל של טורקיה במזרח הים התיכון, תוך עמידה בתקני נאט”ו. בעוד שהם משמשים כיום כמרכז לכלי טיס בלתי מאוישים (מל”טים) ומזל”טים חמושים, המטרה ארוכת הטווח היא להציב לצמיתות מטוסי קרב, ולספק לטורקיה יתרון אסטרטגי באזור. התקנת המכ”ם נועדה לנטר את התנועות הימיות והאוויריות כאחד ומשלימה את הבסיסים הקיימים בלפקוניקו ואת זה המתוכנן בבוגאזי על מנת, לקשר בין פעילויות לכלי שיט.

 

הפיתוח המתמשך של תשתית צבאית על ידי הכוח הטורקי הכובש מדגיש יוזמה אסטרטגית למקסם את המשמעות הגיאופוליטית של קפריסין. השדרוג המתמשך של מתקנים ויצירת מתקנים חדשים מצביעים על שאיפה אזורית רחבה יותר, המשתרעת מעבר למזרח הים התיכון ועד אפריקה.

קפריסין העלתה בעקביות חששות, והתלוננה רשמית בפני האו”ם על פעילויות בלתי חוקיות של טורקיה, במיוחד תוך התמקדות בשימוש מתמשך בכלי טיס בלתי מאוישים.

לא רק את קפריסין זה צריך להדאיג, גם את ישראל – הטורקים מאוד מסוכנים במיוחד שהם מסוככים תחת כנפי נאט”ו וביחד עם הפלישה הערבית לאי ובעידודם, על מנת לעשות טיהור אתני ליוונים באי, זה רק זמן עד, שמוקד סכסוך אסטרטגי זה ייפול גם עלינו.

Turkey: Occupies Northern Cyprus, Goes for the Rest - PSEKA

קרדיט: ערוץ הטלגרם המשקיע ששוקע   מקור: Moderndiplomacy     ,  קרדיט לתמונות: פסקה