ברקע המאבק המר בכורדים טורקיה מאשימה את איראן הפועלת נגדה

טורקיה מאשימה את איראן במניעת סיכול טרור…

טורקיה הביעה חוסר שביעות רצון מהיחס של איראן למפלגת הפועלים של כורדיסטן (PKK), שהוגדרה כקבוצת טרור על ידי אנקרה. שר ההגנה הטורקי, יאסר גולר, תקף בראיון בטלוויזיה ביום חמישי בערב והביע תסכול, ונזף בעמדתה של איראן כבלתי ידידותית. לדברי גולר, טורקיה הודיעה לאיראן על תנועות צבא ה – PKK אך האיראנים הכחישו שמצאו לכך עדות.

טורקיה נשבעה להמשיך בהתקפותיה על המפלגה בצפון עיראק, במטרה להרוס את מקום המסתור של ה – PKK. גולר הצהיר שטורקיה שינתה את האסטרטגיה שלה, תוך התמקדות בשמדת לוחמי חופש כורדים במקומות המסתור שלהם. גולר הדגיש את הנוכחות ארוכת השנים של מפלגת הפועלים של כורדיסטן בצפון עיראק, שם היא מבצעת פעולות גרילה ברחבי עיראק, סוריה ואיראן.

כוחות כיבוש טורקים מוצבים בצפון עיראק מזה כשש שנים, מה שהוביל לפינוי של מעוזים רבים לשעבר של ה – PKK. עם זאת, גולר הזכיר שחברי המפלגה עדיין נעים בחופשיות בסולימניה שבאזור כורדיסטן.

גולר האשים את ה-PKK בהנחיית פעולות שבעקבותיהן עקרו 800 כפרים בעיראק, והותירו אזרחים במצוקה, והדגיש כי עיראק רואה כעת במפלגה ארגון טרור.

בעל טור מהעיתון “Hurriyet” המשרת את ממשלת טורקיה דן במאמצים האיראניים-אמריקאים לשבש את הקשרים ההולכים וגדלים בין אנקרה לבגדד.

בעל הטור הזכיר שיש פעילות משמעותית בגבולות, ובקרוב עשוי להיות מבצע גדול בעיראק נגד ה-PKK.

עם זאת, כוח קבלת ההחלטות של עיראק מוגבל, עם השפעה כבדה של ארה”ב ואיראן, טען בעל הטור, והאשים את טהראן ואת וושינגטון בנקיטת צעדים כדי לערער את מערכת היחסים הטורקית-עיראקית.

הסכסוך השיעי-סוני בעיראק מעצב את מאזן הכוחות, בעוד האיזון האתני מושפע מנוכחות ערבית, כורדית וטורקמנית, הם הוסיפו.

Co-opetition in Turkey-Iran relations | Daily Sabah

קרדיט: ערוץ הטלגרם המשקיע ששוקע    קרדיט לתמונות: דיילי סבאח