תערוכה בקפריסין לרגל יום הזיכרון לרצח העם הארמני. אז את מי זה מעניין?

הינה ידיעה מקפריסין, שמן הסתם לא מעניינת אף אחד וגם לא אותי….

לרגל יום הזיכרון לרצח העם הארמני, האמן חלדון דאוד מציג את עבודתו בלרנקה בתערוכה, שכותרתה פרצופים ארמנים, האמן משקף את זכרם של 1.5 מיליון הקורבנות הארמנים של רצח העם העות’מאני ב-1915 ומאשר מחדש את הסולידריות עם העם הארמני בקפריסין.

אז אם זה לא מעניין למה אני כותב על זה? – אז ככה, כולנו יודעים באיזה מצב אנחנו נמצאים מול האויב הטורקי ואם אתם לא יודעים אז בתקופה הזאת הסוגייה על עניין כיבוש קפריסין ע”י הטורקים, כן איחוד לא איחוד, אישור חברות קפריסין רישמית באיחוד האירופי, פלישת ערבים לאי ועוד דברים אחרים, שמתגלגלים במהירות.

עכשיו, כנראה מאז תקופתו של אבא אבן משרד החוץ שלנו זה לא משהו שאפשר להתגאות בו, אז למה מדינת ישראל לא מגיבה לצעדים של החלאה מאיסטנבול? למה לא להכניס לו במקומות רגישים כמו סוגיית קפריסין וארמניה? אולי שגריר ישראל באי מר אורן אנוליק במקום לשוט ביאכטה ולחפש בתולות ים בסלע אפרודיטה יצור קשר עם הבוס שלו ישראל כץ ההוא בעל הכריזמה של ינשוף ויקבל ממנו אישור לבקר באופן רשמי בתערוכה.

למי אכפת מהארמנים האנטישמים… אבל תחשבו כך, מביאים עיתונאים וטלוויזיות לסקר את הגעתו של שגריר ישראל בקפריסין לכבד את התערוכה למען קורבנות שואת הארמנים, הרי זה יפתח מהדורות חדשות בטורקיה, ארמניה, יוון וקפריסין – זה יאותת לטורקים, שהפחד הגדול שלהם מהכרה ישראלית בשואת הארמנים, שהיא הסיוט שלהם כי למרות, שביידן הכיר בחצי פה בשואת הארמנים זה מתקבל רק אם בבית הנבחרים יאשרו להכיר בזה ונכון לעכשיו אין הכרה אמריקאית.

אולי מדינת ישראל תתחיל לחשוב מחוץ לקופסא? ממה מפחדים, שהטורקים ימנעו העברת נפט מאזרבייג’ן? לא יקרה!! – הוא לא יעז לפגוע בכלכלה של האזרים וגם אם זה יקרה יש תמיד אלטרנטיבה.

Armenian Genocide: The Great Crime of World War I (History of Terror): Charlwood, David: 9781526729019: Amazon.com: Books

קרדיט: ערוץ הטלגרם המשקיע ששוקע    קרדיט לתמונות: אמאזון