איראן חוששת מהשמדת חיזבאללה ומאיימת להתערב צבאית אם ישראל תפלוש ללבנון

כשישראל פלשה לרצועת עזה בניסיון להשמיד את כוחה הצבאי של החמאס , הנחשב לאחד מזרועות הפרוקסי של איראן , תהו כולם אם תתגשם חזון ” איחוד החזיתות” , שאביהו מולידו הוא הגנרל קאסם סולימני ,שהיה מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה , וחוסל על ידי האמריקאים בבגדאד.

ההערכה היתה שאם איראן באמת מייחסת חשיבות אסטרטגית עליונה לקיום שלטון החמאס בעזה, כחלק מהמערכה להשמדת ישראל , היא “תעיר” את כל החזיתות מול ישראל ותאלץ אותה להקטין את הלחץ הצבאי על הרצועה.

אך “החזון” האיראני לא בדיוק התגשם.

נכון, החזית התימנית החלה לפעול נגד ישראל מרחוק , חיזבאללה מעסיק את צה”ל מדרום לבון , המיליציות השיעיות בעיראק וסוריה פועלים על אש קטנה נגד ישראל , אך כל זה לא מצליח להפריע לישראל לכתוש עד דק את החמאס בעזה.

ההנהגה האיראנית הפנימה כבר שהשמדת עיקר כוחו של החמאס בעזה הינה עובדה מוגמרת וכי פני ישראל להקהות את עוקצו של חיזבאללה.

מטרה זאת הוכרזה מעל כל במה על ידי ההנהגה הישראלית והודגשה עוד יותר בימים האחרונים.

האיראנים מבינים כי אם יבוא הקץ על כוחו הצבאי של חיזבאללה תתמוטט למעשה כל חזית הפרוקסי שהם הקימו במטרה להלחם נגד ישראל ועשרות מיליארדי הדולרים שהושקעו בהקמתן יירדו לטימיון, לכן הם הגבירו לאחרונה את איומיהם על ישראל וארה”ב שלא לפגוע בחיזבאללה הנטחן בעצם הימים האלו ,עד דק, על ידי חיל האוויר הישראלי כחלק מהמערכה המוגבלת ש”הסכימו” עליה 2 הצדדים.

לכן זאת לא היתה הפתעה לשמוע את אחד מבכירי השלטון האיראני מאיים במפורש בהתערבות צבאית איראנית במקרה של מלחמה בהיקף מלא בין ישראל לחיזבאללה. 

 

העיתון הכוויתי “אל-ג’רידה”  טוען היום בכותרות כי “איראן הזהירה את אמריקה כי היא לא תעמוד בחיבוק ידיים אם ישראל תנסה לפלוש לדרום לבנון. חיזבאללה בלבנון עבורנו זה לא כמו חמאס בעזה” .

גורם בכיר במועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן שולח מסר מאיים לישראל בשם ההנהגה הבכירה האיראנית באמצעות ארה”ב : ” איראן מזהירה מראש שאם ישראל תנסה לפלוש לדרום לבנון, איראן לא תעמוד בחיבוק ידיים ותעשה כל שביכולתה כדי לסכל את המתקפה הישראלית. על האמריקאים והישראלים לדעת שנושא דרום לבנון, שם נמצא חיזבאללה, בעל בריתנו העיקרי של טהראן , הוא שונה לחלוטין מסוגיית עזה , הנשלטת על ידי חמאס . ”  (תרגם: מאיר בר מקבוצת נציב)

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות