רוסיה השתמשה עד כה ב-1,500 מל”טים מתאבדים של Lancet באוקראינה. סטטיסטיקות

בסכסוך באוקראינה, הצבא הרוסי פרס על פי החשד יותר מ-1,500 כטב”מים מדגם לאנסט , מל”טים הידועים כמל”טים מתאבדים. מידע זה סופק על ידי הפלטפורמה הרוסית LostArmour .

אבל המספר האמיתי של מל”טים מדגם Lancet שנפרסו יכול להיות הרבה יותר גבוה, מכיוון שהמספרים של LostArmour מבוססים אך ורק על דיווחים שפורסמו על תקיפות Lancet מוצלחות, לפי אתר הצבא הבולגרי .

LostArmour הסביר שמתוך התקפות אלו, 197 התקפות בוצעו באמצעות Lancet עם מערכות נחייה מתקדמות. בינתיים, שאר 635 ההתקפות היו התקפות ממוקדות גיאוגרפיות.

שאר ההתקפות כללו 133 התקפות שבוצעו בלילה באמצעות ציוד הדמיה תרמית, 76 התקפות נעשו על מטרות נעות, 59 התקפות מרובות (עם שני מל”טים או יותר), ו-21 מקרים שבהם מל”ט של לנסט פגע בהצלחה במספר מטרות.

מבט מעניין בנתונים מראה שהרוב המכריע של התקפות לאנסט, 768 ליתר דיוק, פגע בציוד צבאי מבלי להרוס אותו לחלוטין. המספר הכולל של כלי רכב צבאיים שנהרס הגיע ל-449 יחידות.

אי אפשר לעצור את זה.. צעדת ההתאבדות הרוסית לנסט הורסת עוד מערכת הגנה אווירית S-300PS אוקראינית (וידאו)

 

עם זאת, ישנם 179 מקרים של התקפות מל”טים של Lancet שהשפעתם עדיין לא ברורה, והדו”ח לא ציין אם המטרות הושמדו או פשוט ניזוקו.

ב-107 מקרים נוספים, תקיפות Lancet נחשבו ככושלות ולא גרמו נזק למטרות המיועדות.

לפי מקורות רוסיים, ה-Lancet מתוכנת לתקוף ב-17 קטגוריות שונות. ארטילריה נגררת הייתה הממוקדת ביותר, עם 342 תקיפות שתועדו. בנוסף, 313 מערכות ארטילריה מתנייעות אוקראיניות הותקפו ע”י כטב”מ ה- Lancet.

אבל נתוני LostArmour מראים שרק 94 מהם הושמדו, בעוד ש 163 ניזוקו.

 

ה-Lancet תקף גם מספר מטרות אחרות כולל רכבים משוריינים מיוחדים, משוריינים קלים, משאיות לוגיסטיות, מערכות טילים נגד מטוסים, תשתיות, חי”ר וציוד צבאי.

באשר לטנקים, ה-Lancet ערך בסך הכל 268 התקפות, שהביאו ל-36 השמדות ול175 פגיעות שגרמו נזקים. מעניין ששני טנקים הצליחו להיתחמק מהתקיפה.

מאז תחילת 2024, הצבא הרוסי הגביר את השימוש שלו בכטב”מי לנסטים נגד מטרות אוקראיניות.

LostArmour דיווח על 626 התקפות, המהוות כ-42% מכלל פריסות Lancet באוקראינה.

התקופה הבאה של פעילות אינטנסיבית נרשמה עבור ה-Lancet ביולי ואוגוסט של השנה הקודמת עם 260 התקפות.

השנה הראשונה של הסכסוך הייתה השנה שבה נעשה שימוש הכי מועט ב-Lancet, כאשר רק 100 יחידות היו בשימוש מפברואר עד דצמבר 2022.

מטוס ההתאבדות הרוסי לנסט משתמש במחשב ובשבבים מתוצרת אמריקאית

קרדיט: ערביכ דפנס   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות