איראן: לפחות 10 מדינות סייעו ליירט את הטילים והמל”טים ששגרנו לעבר ישראל

משמרות המהפכה האיראנים זיהה 10 מדינות שסיפקו תמיכה ב”הגנה” על ישראל לאחר שאיראן שיגרה 300 טילים בליסטיים ומל”טים מתאבדים נגד ישראל לפני שבועיים.

דובר משמרות המהפכה האיראניים, תא”ל רמדאן שריף, אמר כי למרות הסיוע שהעניקו עשר מדינות אלו, מתקפת הנגד שפתחה איראן נגד ישראל, אשר כונתה “מבצע הבטחת אמת” –  “عملية الوعد الحق”, השיגה בהצלחה את מטרותיה, לרבות חדירה דרך מערכת ההגנה האווירית של ישראל.

אבל הוא לא חשף את שמות המדינות שהשתתפו בהגנה על ישראל מפני ההתקפה האיראנית.

التوتر الإيراني الإسرائيلي: إسرائيل تكشف اعتراض طائرات مسيرة إيرانية في ثلاث مناسبات مختلفة

קרדחו: איי 24 – רשתות חברתיות

ב-14 באפריל, איראן שיגרה טילים בליסטיים ומל”טים מתאבדים לעבר מרות שונים בישראל, כנקמה על מתקפה ישראלית על הקונסוליה שלה בדמשק, שסוריה, והרגה שלושה קציני צבא בכירים.

למרות שאיראן לא ציינה את המדינות הספציפיות שסייעו להגן על ישראל, כלי תקשורת במזרח התיכון ובמערב דיווחו על כך.

ביניהם, על פי הדיווחים, נמנית ירדן ששלחה את מטוסי הקרב שלה להפיל טילים ומל”טים איראניים שעברו במרחב האווירי שלה בדרכם לישראל.

مجزرة الطائرات .. مواجهة الموت بين سوخوي 35 الإيرانية و الرعد الإسرائيلية F-15 النسخة الخارقة - YouTube

קרדיט: רשתות חברתיות

 

הוול סטריט ג’ורנל דיווח כי כמה מדינות ערביות במפרץ, כולל סעודיה ואיחוד האמירויות הערביות, סיפקו מידע מודיעיני חשוב כדי לסייע לישראל להתמודד עם מתקפת הטילים והמל”טים האיראניים.

את שיתוף הפעולה בין מדינות המפרץ הערביות וישראל הובילה ארה”ב, שפועלת מזה שנים לחיזוק בריתות לא פורמליות בין מדינות ערב כדי להתמודד עם השפעתה הגוברת של טהראן.

על פי הדיווחים, שותפות זו אפשרה לעקוב אחר הטילים והמל”טים האיראניים מרגע שיגורם, מה שהקל על יירוטם על ידי כוחות צבא באזור.

לסיכום, הגנרל אישר את ניצחונה של איראן על מערכות ההגנה של המדינות הבולטות התומכות בישראל במהלך מבצע “הבטחת אמת”.

הערה ברקע הידיעה: אם ננסה לפרט את שמות 10 המדינות ש”סייעו” , לדברי האיראנים, לישראל הרי שניתן למנות ביניהם את : ארה”ב , בריטניה, צרפת , ירדן, סעודיה, האמירויות , עומאן…..  ומי עוד מלבד ישראל עצמה ? 

איראן פגעה בטעות באחת מעריה עם טיל בליסטי (וידאו)

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונות: תסנים