משרד החוץ האמריקאי: “מחויבים לרדוף אחרי אנשי חיזבאללה ואנשי הכספים שלהם”

משרד החוץ האמריקאי הצהיר אתמול כי המשך התקיפות מלבנון מגביר את הסיכון להרחבת המלחמה , וכי אי אפשר להתפשר על המחויבות של וושינגטון לביטחון ישראל.

ארה”ב מחויבים לרדוף אחרי אנשי חיזבאללה ואנשי הכספים שלהם .

הנשיא ביידן היה ברור בתחילת המלחמה והזהיר שאף אחד לא יקח חלק במלחמתה של ישראל בעזה .

 

דובר מחלקת המדינה האמריקנית , סמואל ורבורג , הוסיף ואמר כי גודלה והיקפה של המתקפה ה”פוחזת” וה”ישירה” שפתחה איראן נגד ישראל בחודש שעבר היה חסר תקדים , וכי מחויבותה של ארה”ב  היא לתמוך בישראל ולעמוד לצידה להגן על ריבונותה וביטחונה .

“אנו נמשיך לשתף פעולה עם השותפים הבינלאומיים שלנו כדי להבטיח את הביטחון והיציבות של האזור , ובעקבות ההסלמה והעלייה במתיחות באזור , אנו אומרים לאיראן לא להסלים ולהימנע מכל פעולה שעלולה להוביל להרחבת היקף הסכסוך” .

ארצות הברית ברורה בעמדתה שאינה תומכת בהרחבת  המלחמה בלבנון  וכוללת את הסכסוכים החוצי גבולות על הקו הכחול בין ישראל ללבנון להחזיר את השקט ולהימנע מהסלמה.

תמונה

 

ישנה חשיבות עליונה לכך שאזרחי לבנון וישראל יוכלו לחיות בשלום ובביטחון ,  וכי המשך ההתקפות של חיזבאללה ומיליציות פלסטיניות, לרבות לוחמי חמאס המוצבים בלבנון, מגבירים את סיכוני ההסלמה .

לבנון לא צריכה להוות בסיס יציאה לפתיחת התקפות נגד ישראל או לתת מקלט לחמושים, שכן הדבר רק מלבה את האפשרות של אלימות הרסנית שתפגע בעם הלבנוני , שרובם המכריע אינו רוצה להיגרר לסכסוך רחב יותר .

ארה”ב והנשיא  ביידן היו ברורים עם שותפינו : “אסור ( Don’t) לחיזבאללה ולשחקנים אחרים לנסות לנצל את הסכסוך המתמשך”.

 

עדיין ניתן להימנע מהחורבן שעלול להגיע ולפגוע בלבנון ואנשיה. אנו ממשיכים להפעיל לחץ על ההנהגה הלבנונית שעליה מוטלת החובה לטפל בפרוז הנשק של חיזבאללה הגורם לערעור היציבות במדינה ובאזור, דבר שמפריע להתקדמותה של לבנון .

הסנקציות שהוטלו במהלך ששת החודשים האחרונים מאשרות את מחויבותה של ממשלת ארה”ב לרדוף אחרי אנשי חיזבאללה המממנת טרור .

תמונה

קרדיט : העיתון הכוויתי אל-ג’רידה  תרגם: מאיר בר מקבוצת נציב   

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות