סין ממשיכה להשתלט על נקודות כלכליות ואסטרטגיות באפריקה

בסין ממשיכים להשתלט על נקודות כלכליות ואסטרטגיות באפריקה – אחרי, שהתבססו במדינות רבות שם הם משתמשים בקרקע על מנת לספק גיבוי מזון לסין מחפשים הסינים השקעות ואקסקלוסיביות על סחורה חשובה ביבשת.

למשל באלג'יריה, מדינת טרור, גרורה של החונטה הסובייטית סין בונה קו רכבת באורך 575 ק"מ, שמטרתו לחבר את אחד ממכרות עפרות הברזל הגדולים בעולם לרשת הרכבות הלאומית באלג'יריה. הפרויקט "Gara Djebilet" שואף לבנות 6,000 ק"מ של מסילות רכבת ברחבי המדינה הצפון אפריקאית. התוואי יחבר את מכרה עפרות הברזל Gara Djebilet שבדרום מערב אלג'יריה עם אזור התעשייה דומיאט הסמוך לגבול מרוקו. ממשלת סין בונה את הפרויקט חינם אין כסף!!.

בשנה שעברה, נשיא אלג'יריה, עבדאלמדג'יד טבון, אמר כי השותפות של אלג'יריה עם סין תגביר את הפיתוח הכלכלי ברחבי המדינה, ממגורים ועד לפרויקטים מרכזיים של תשתיות כגון כבישים מהירים וסכרים.

 

ממשלת אלג'יריה חשפה כי המכרה הוא אחד ממכרות עפרות הברזל הגדולים בעולם, עם רזרבות של 3.5 מיליארד טון, מה שהופיע כהזדמנות לבייג'ין שמייבאת כיום כמעט את כל העפרות שלה משתי מדינות בלבד – אוסטרליה (79 ל- אחוזים) וברזיל (19 אחוזים).

סך ייצור הפלדה הגולמי העולמי היה כמעט 1.9 מיליארד טון בשנת 2022, כאשר המדינה המייצרת פלדה הגדולה ביותר היא כיום סין, שהיווה 54% מייצור הפלדה העולמי בשנת 2022. לפיכך, אלג'יריה היא האופציה הקלה ביותר של סין להשיג עפרות ברזל על רקע קשרים כלכליים ודיפלומטיים מתוחים שלה עם אוסטרליה.

 

ואילו בארה"ב?

ייצור הברזל בארצות הברית נמצא בירידה בשנים האחרונות, כתוצאה מהתחרות מצד יצרנים זרים ומעלייה בעלויות האנרגיה.
בשנת 2023 ייצרה ארצות הברית כ-70 מיליון טונות של ברזל גולמי, לעומת כ-100 מיליון טונות בשנת 2000.
כיום, ארצות הברית היא יבואנית נטו של ברזל…

ולחשוב, שפעם ארה"ב הייתה מלכת ייצור הברזל – אולי ילך לה טוב יותר עם שבבים….

Ex-ambassadeur : «Le Maroc n'a aucun droit sur le gisement de Gara-Djebilet»  - Algérie Patriotique

מקור: www.wionews.com תרגם : המשקיע ששוקע בטלגרם   קרדיט לתמונות: אלג'ירי פטריוטיק