אימונים ימיים באש חיה בין הצי הרוסי והצי הסורי בטרטוס

ביום שלישי ערכו כוחות מצבא סוריה אימונים צבאיים משותפים בתחמושת חיה עם כוחות רוסים בבסיס ימי בטרטוס.

ממשרד ההגנה הסורי נמסר כי האימון התקיים בנוכחות הגנרל עבדול כרים מחמוד איברהים, ראש המטה הכללי, הגנרל סרגיי קיסל, מפקד הכוחות הרוסיים הפועלים בסוריה, ומספר קצינים.

משרד ההגנה הסורי כתב בפוסט בפייסבוק כי "האימון המשותף" של הכוחות הימיים הסורים והרוסים דימה "את התנאים של פעולות לחימה אמיתיות בהגנה מפני סכנות פוטנציאליות כמו חשיפה למתקפת טרור או הסתננות דרך הים או דרך היבשה".

המשרד הוסיף כי האימון כלל "ביצוע פעולות ירי והצנחת כוחות מאחורי קבוצות הטרור כביכול, בנוסף לירי של יחידות ההגנה האווירית הסורית והרוסית לעבר מטרות אויב".

האימון התקיים בהשתתפות קבוצות של סירות קומנדו, שולות מוקשים, אנשי צפרדע ויחידות תמיכה ופינוי סוריות, בנוסף ליחידות של הכוחות הרוסיים.

במרץ האחרון פרסמו חשבונות המקורבים לכוחות הרוסים בסוריה תמונות וסרטונים שבהם נראים קציני צבא רוסים מאמנים כוחות סורים בשימוש בכטב"מים קטנים ובתותחים.

בדיווחים נכתב כי הסירטונים שפורסמו הן חלק מאימונים משותפים רחבי היקף ליחידות ארטילריה, תוך ציון שהאימונים כללו תמרון תחת התקפות אויב, על ידי מעבר לעמדות ירי לא מוכנות.

בסוף פברואר, תמונות שהופצו על ידי רשתות חברתיות הראו חלק מהאימונים של שיטות להתמודד עם מל"טים חמושים, שהכוחות הסורים הגבירו את השימוש בהם במהלך החודשים האחרונים ותקפו עשרות אזרחים בצפון מערב סוריה.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות