מקורות בלבנון: הכנות ישראליות בהיקף גדול לקראת הסלמה מול חיזבאללה

העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה"  מדווח  כי מקורות דיפלומטיים בלבנון חוששים מגודל היקף ההכנות הישראליות  הנערכת להסלמה גדולה יותר נגד חיזבאללה בלבנון .

בעקבות מידע על כך שמשא ומתן המתקיים בין הישראלים לאמריקאים במהלכו מבקשת ישראל לקבל אור ירוק אמריקאי , ולהרחיב את היקף התקפותיה הצבאיות על חיזבאללה בלבנון  בעוד צרפת מנסה למנוע זאת .

התעקשות ישראלית זו מבוססת על שני מרכיבים שסוכמו עם ממשל ארה"ב:

הראשון הוא הענותה של ישראל לוושינגטון באי הסלמה נגד איראן , והשני הוא חוסר היכולת של הישראלים לחזור לביתם בצפון, מבלי להציב עובדות בשטח שיגיע רק ע"י פעולה צבאית .

לאור הדלפות שפרסמה העיתונות הישראלית על פיתוח תוכניות צבאיות כיצד תערך פעולה צבאית נגד חיזבאללה, עם אינדיקציות ברורות , שהולכות לכיוון קבלת החלטה על המשך הרחבת העימות .  התפתחויות אלו הובילו את הגברת המגעים הפוליטיים והדיפלומטיים על מנת למנוע הסלמה נוספת .

מגעים התקיימו בין השליח האמריקני עמוס הוכשטיין לבכירים לבנוניים, איתם הוא בקשר למנוע את התרחבות ההסלמה הצפויה בדרום המדינה   ומציע להיכנס לשלב מואץ להניע בסיס חדש להסכם מדיני שיוביל לרגיעה .

 

העיתון "אל-ג'ומהאריה" מדווח על ביקור פתאומי של שר החוץ הצרפתי בלבנון ,  שנשלח ע"י נשיא צרפת מאקרון מגיע במסגרת המאמץ הצרפתי שמנסה להפריד בין הזירות , עזה-ישראל  – לבנון – ישראל . לבנון חייבת להפריד בין המלחמה בעזה לבין הסלמה בדרום מדינתה . בקשה זו מתואמת עם האמריקנים, במיוחד לאחר שהתברר כי המלחמה בעזה הולכת להיות עוד הרבה זמן .

תמונה

 

אתר החדשות הלבנוני "אלנשרה" מדווח כי "לבנון עומדת בפני שבועות קריטיים . כל המאמצים שאנו עדים להם בימים האחרונים בעיקר מצד נשיא צרפת הם לא כדי לגשר בין ישראל לחיזבאללה להגיע להסכם הבנות אלו הם מאמצים למנוע את ההסלמה הקשורה לגורלה של לבנון שנמצאת במצב קריטי . המתווך האמריקאי הוכשטיין כבר הבין שאם האש לא תפסק בעזה אין לו מה לעשות עוד בלבנון .

גורמים בכירים בתל אביב מזהירים שהם מתקרבים לרגע המכריע.

כל צד מנסה לא לעבור את הקווים האדומים שלו אך זה לא מתכון החלפת אש יום יומית לא תביא לפתרון הסכסוך המתגבר בפתח . כנראה אי אפשר עוד  לקוות שהצרפתים או האמרקאים יצליחו לשנות את המציאות בשטח שרק מסלימה כל יום מחדש ."

הפצצת דרום לבנון

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות