ישראל חיסלה 2 מפקדי שדה בכירים של חיזבאללה בדרום לבנון . מי הם?

צה"ל אישר את הריגתם של שני מפקדי שטח בכירים של חיזבאללה בלבנון.

היום הודיע ​​צה"ל כי הרג את חוסיין עלי אזקול, מפקד יחידת רקטות בחיזבאללה, וכן את מוחמד חליל עטייה, מפקד המערך האווירי ביחידת רדואן של חיזבאללה, במבצעים נפרדים בדרום לבנון. אזגול נהרג בהתקפת מזל"ט בפרברי צור.

ישראל כינתה את חוסיין עלי אזקול "מחבל מפתח" במערכת ההגנה האווירית של חיזבאללה, האחראי לפעולות צבאיות רבות בשבעת החודשים האחרונים, וכתבה כי חיסולו "מהווה מכה משמעותית ליכולת יחידות השדה של חיזבאללה".

צה"ל הוסיף כי מוחמד חליל עטייה היה "מחבל מרכזי נוסף" במערך האווירי של יחידת רדואן של חיזבאללה, אשר תכנן לבצע "תוכניות חתרניות" נוספות נגד ישראל.

מוחמד חליל עטייה פעל תחת הכינוי הארגוני סאג'יד סרפנד והיה תושב העיירה סרפנד בדרום לבנון.

ביום שלישי, היום הראשון של חג הפסח היהודי, נשמעה אזעקת תקיפות רקטות וחדירה אפשרית של מל"טים ששיגר חיזבאללה באזורי צפון ישראל.

רשת אל-מיאדין, המשמשת שופר לאיראן וחיזבאללה, הודיעה כי בעקבות הריגת אנשי חיזבאללה אלו, "נשלח גל של התקפות מל"טים לעבר יעד צבאי בצפון ישראל".

קרדיט: רדיו פרדה

 

דובר צה"ל הוציא הודעה מיוחדת על חיסול 2 המפקדים של חיזבאללה:

צה"ל חיסל מחבל מרכזי במערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון ומחבל מרכזי נוסף ביחידה האווירית של כוח רדואן בארגון

צה"ל תקף וחיסל הבוקר באמצעות כלי טיס של חיל האוויר במרחב דרום לבנון, את חסין עלי עזקול, מחבל מרכזי במערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון.

עזקול היה מעורב רבות בפעילות המערך ולקח חלק בתכנון וההוצאה לפועל של מגוון פעילויות טרור. סיכולו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת המערך והארגון במרחב.

בנוסף, במהלך הלילה חוסל במרחב ארזון המחבל מחמד ח'ליל עטיה, מחבל מרכזי ביחידה האווירית של כוח רדואן בארגון הטרור חיזבאללה. במסגרת תפקידו עטיה היה מעורב בהכנה וביצוע של מתווי טרור לשטח הארץ.