"איראן מסוגלת לערוך ניסוי גרעיני תוך שבוע אחד בלבד"

חבר הפרלמנט האיראני ג'וואד קארימי ג'ודוסי אמר כי יש "הפרש של שבוע אחד בלבד בין הוצאת הפקודה לבין הניסוי הראשון" של הפצצה הגרעינית, למרות הבטחות קודמות לגבי כוונות שלום של תוכנית הגרעין של ארצו. 

הצהרתו ביום שני הגיעה על רקע הסלמה של המתיחות עם ישראל ושעות ספורות לאחר שמשרד החוץ האיראני אישר כי לנשק גרעיני אין מקום בדוקטרינה הצבאית של איראן.

קדוסי, הידוע בעמדתו הנוקשה במדיניות פנים וחוץ, אמר גם הערות פרובוקטיביות לפני מתקפת הטילים והמל"טים האיראניים נגד ישראל, והזהיר כי ניסיונות התנקשות בדמויות "חזית ההתנגדות" ברחבי העולם ייתקלו בתגמול בטילים איראניים. 

דובר המשרד, נאסר כנעני, הדגיש, במהלך מסיבת עיתונאים בטהראן, כי "לנשק גרעיני אין מקום בתורת הגרעין שלנו".

עיקרון זה מוזכר לעתים קרובות בהתייחסות למה שמכונה "הפתווה הגרעינית" של המנהיג העליון – פתווה אסלאמית לכאורה שהוצאה על ידי חמינאי האוסרת על פיתוח נשק גרעיני.

עם זאת, מומחים מפקפקים בתקפותה ובאופיה המחייב של הפתווה, ומציינים כי נעשה בה שימוש אסטרטגי כדי להסיט את תשומת הלב הבינלאומית מהשאיפות הגרעיניות של איראן.

יתרה מכך, גנרל משמרות המהפכה האסלאמית, אחמד האטלב, רמז לאחרונה כי איומים מצד ישראל עשויים לאלץ את איראן "לבחון את דוקטרינת הגרעין שלה ולסטות משיקוליה הקודמים". הודאה זו מצביעה על שינויים אפשריים באסטרטגיית הגרעין של איראן בתגובה ללחץ צבאי חיצוני.

רוסיה לא תשתמש בנשק גרעיני אלא בנסיבות חריגות ולמטרות הגנה - זכרובה

קרדיט: ערביכ דפנס   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות