פגישת הפיקוד הבכיר של המיליציות האיראניות במזרח סוריה ולאחריו תקיפת בסיס אמריקאי

מספר מפקדי מיליציות איראניות נפגשו אתמול, יום ראשון, בעיר אל-מיאדין במחוז דיר א-זור, ולאחר מכן הופצץ בסיס אמריקאי בצפון מזרח סוריה.

רשת החדשות “אל-פורת פוסט” המקומית מסרה כי המפקד האחראי על הפעולות הצבאיות במיליציה האיראנית, “חאג’ אבו אמין”, ביקר בעיר אל-מיאדין באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור וקיים פגישה עם מפקדי המיליציה בעיר.

הרשת דיווחה כי הפגישה התקיימה במטה דיוויזיה 17, הממוקמת בסמוך לאזור קורניש, שהיה בעבר מפקדת המשטרה הצבאית הרוסית.

הרשת ציינה כי בפגישה השתתפו “חאג’ חוסיין”, מפקד במיליציות הפועלות באזור אל-מיאדין, ו”חאג’ מיסר”, “חאג’ סיראג'” ו”חאג’ רביע אללובנאני”, שהם מפקדיםים במיליציות האיראניות.

הרשת ציינה כי הפגישה נסובה סביב ההתפתחויות והתכתשויות שהתרחשו בין איראן לישראל, והדגישו כי “חאג’ אבו אמין” ביקש ממפקדי המיליציות בעיר להיות בכוננות ולהיערך לכל התנגשות או הפצצה פוטנציאלית של כוחות הקואליציה הבינלאומית. 

עיתוי הפגישה עלה בקנה אחד עם כניסתן של 5 משאיות עמוסות נשק לאזור הביטחוני של המיליציות בשכונת אל-תמו בפאתי אל-מיאדין, שהגיעו מעיראק, שכן הרשת ציינה כי המשלוח נפרק במפקדה של מיליציית פאטמיון, לפני שהיא הועברה מאוחר יותר לאזור החוות.

ביום ראשון בערב, בסיס צבאי אמריקאי בצפון מזרח סוריה הופצץ על ידי לפחות חמישה טילים ששוגרו מהעיירה העיראקית זמר, לפי מה שדיווחו שני מקורות ביטחוניים עיראקים לרויטרס.

זוהי ההתקפה הראשונה על כוחות אמריקאים מאז תחילת פברואר, כאשר מיליציות הנתמכות על ידי איראן בעיראק הפסיקו את התקפותיהן על אנשי צבא אמריקאים.

בעמודי החדשות המקומיים נכתב, “מיליציות עיראקיות תקפו בטילים את הבסיס האמריקני בנמל התעופה החקלאי חראב אל-ג’יר באזור הכפרי של ירוביה, צפונית מזרחית לחסכה. מידע ראשוני דיווח על פגיעות ישירות בהאנגרים של כלי רכב צבאיים”. 

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות:  רשתות חברתיות