ישראל מסכימה להצבת צבא צרפתי בדרום לבנון במקום חיזבאללה

הצעה צרפתית חדשה הוגשה לממשלת לבנון להפחתת ההסלמה בגבול לבנון-ישראל בהסכמתו של ראש הממשלה הישראלי   בנימין נתנהיו .

" ראש הממשלה הזמני נג'יב מיקאטי הבטיח לנשיא צרפת עמנואל מקרון תשובות להצעה הצרפתית בימים הקרובים", והדגיש, "נמשיך במאמצים שלנו לצמצם את ההסלמה הקשורה לגורלה של לבנון". לדברי הנשיא הצרפתי:

" ישראל תומכת בתוכנית הצרפתית , וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הביע את רצונו להמשיך במתווה שהוצע ללבנון "

הנשיא הצרפתי הדגיש כי  "חשוב להפריד את ההסלמה בעזה  לבין לבנון לישראל" .

אחד מסעיפי ההצעה שנחשפו היה כי כוחות צבא מצרפת ואיטליה יתמקמו יחד עם צבא לבנון במקום כוחות חיזבאללה בדרום לבנון (שייסוגו צפונה אל מעבר לליטני) .

 

העיתון הלבנוני המקורב לחיזבאללה – "אלאחבאר" מפרסם את תגובת חיזבאללה בלבנון לצרפת בנסיון להפחתת ההסלמה עוד לפני תשובת ממשלת לבנון לנשיא הצרפתי מקרון  ודורש: " הפסיקו את האש בעזה לאחר מכן אפשר להמשיך לדבר "

בימים האחרונים היינו עדים לניסיון צרפתי לכפות את פריז עצמה כשותף חיוני בכל הסדר אפשרי בגבולה הדרומי של לבנון , החל בסוגיית הבחירות לנשיאות וחתירה להסכם על המתיחות הצבאית בדרום , במהלך קבלת הפנים של נשיא צרפת עמנואל מקרון בשבוע שעבר את ראש הממשלה הזמני נג'יב מיקאטי ומנהיג הצבא הצרפתי גנרל ג'וזף עאון כדי דנו איתם בתיקים אלה התיק הלבנוני כעת נמצא במעקב אישי על ידי מקרון . בימים הקרובים ממשלת לבנון תשיב להצעה הצרפתית . ההתנגדות לא תקבל את המשך ההתקדמות של הצרפתים ללא הפסקת אש מלאה בעזה כפי שהודיעה לפני מספר שבועות לועדת החמישה .

למרות שחלפו להם כשבעה חודשים מאז פרוץ העימות בין חיזבאללה לצבא הכיבוש הישראלי, מנהיגים מדיניים וצבאיים ישראלים עדיין מאיימים ונוקטים באותה גישה של איום המתמשך כלפי לבנון. אתמול עלו איומיו של חבר מועצת המלחמה הישראלית בני גנץ כי "אנו מתקרבים לשעה המכרעת בחזית הצפונית" . הוא הבטיח לעקורי הצפון להחזיר אותם לביתם עוד לפני תחילת שנת הלימודים. בעוד הקרב נמשך מדרום לבנון באותה העצימות , הוא עד בעצמו לדפוס הולך וגובר של הסלמה מבוקרת , המהווה מעין כללי התקשרות מיוחדים שחיזבאללה מציב ומעוניין לשלוט בהם ולכוון באופן שמאלץ את האויב להיכנע . הוא מתעלם מחישובים שגויים , שהבולט שבהם הוא יכולתה של ההתנגדות לבצע הסלמה גדולה ככל שהעימות יתמשך עד להפסקת הפעילות הצבאית כלפי עזה בפלסטין .

French Army in Lebanon - Beirut 1982 1984

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות