חיזבאללה מקים מעברים לא חוקיים חדשים בגבול לבנון סוריה מחשש לתקיפות ישראליות

לפי מקורות יודעי דבר  חיזבאללה החל במהלך הימים האחרונים להקים ולפתוח מעברי גבול חדשים משלה בין סוריה לשטח לבנון, ליד העיירה "קארה" – قارة באזור הכפרי של מערב דמשק.

המקורות מסרו כי המיליציה החלה להכין מעבר מיוחד למפקדים וחברים הנכנסים ויוצאים מסוריה לשטח לבנון ולהיפך, וציינו כי המעבר נמצא בסמוך לעמק "אלשייח עלי" הנמצא כ-11 ק"מ מהעיירה קארה.

לטענת המקורות, המעבר הוקם לאחר הנחיות שהתקבלו מהפיקוד הבכיר של חיזבאללה בדמשק ובכפריה, בדבר הצורך בפתיחת 3 מעברים "לא לגיטימיים" חדשים שיקשרו בין סוריה לשטח לבנון ושישמשו לפעולות הברחה ותנועה בין שתי המדינות.

המקורות הוסיפו כי המעבר השני נמצא במרחק של 15 קילומטרים מהעיירה קארה, על הגבול המנהלי בין מחוז ריף דמשק למחוז חומס, ומיועד למשאיות, וישמש להברחת נשק, תחמושת וציוד צבאי.

המעבר השלישי ממוקם בסמוך לאזור "חסיאא'" – “حسياء” באזור הכפרי של מחוז חומס, ומיועד להברחת דלק, סמים וחומרים נוספים הרחק מהפעילות הצבאית.

המקורות דיווחו כי חיזבאללה הקצתה 16 מחבריה לכל מעבר כדי להכשירו ולהקים מחסומים וגושי מלט, בנוסף להגעת עשרות משאיות עמוסות אספלט וחול לסלילת הכבישים המקשרים בין המעברים החדשים.

أيوب نيوز | تأهب أمني في المعابر غير الشرعية بين سوريا ولبنان

 

 

מי אחראי על נושא הביצורים?

המקורות ציינו כי מי שאחראי לתיק הביצורים באזורי קלמון במיליציה הוא "עבאס שע'ליל", אחד המפקדים שפיקחו על הכשרת המעברים הקודמים, בנוסף למפקד "צולפיקר טוויל", שהוא המפקד הצבאי של חיזבאללה על כל אזורי הגבול מ"קארה" ועד "זבאדני".

ראוי לציין כי במשך יותר משנה מיליציית חיזבאללה לא פתחה מעברים חדשים כה צמודים זה לזה, וניתן להבין מצעדים אלו שחיזבאללה מיישם אסטרטגיה חדשה שלו בתנועותיו בין סוריה ללבנון, תוך הסתמכות על יותר ממעבר אחד, אם אחד מהמעברים יותקף, במיוחד לאור המתיחות האחרונה בין איראן ובעלות בריתה מחד גיסא וישראל מאידך גיסא.

קרדיט: פוליטיקל קייס    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות