מטוסי קרב סוחוי Su-35 יגיעו מרוסיה לאיראן החל משבוע הבא

רכישת ה-Su-35 "Flanker E", מטוס קרב דור 4.5 מרוסיה, תשפר משמעותית את היכולות של חיל האוויר האיראני, שנאלץ בעבר להסתמך על מטוסי קרב ישנים יותר כדי להגן על המרחב האווירי שלו. .

לפי הדיווחים, איראן אמורה לקבל את המנה הראשונה של מטוסי סוחוי Su-35 מרוסיה בשבוע הבא, מה שיגביר משמעותית את יכולתו של חיל האוויר שלה להתמודד עם התקפות אוויר אפשריות מצד יריבים כמו ישראל, בתקופה שבה טהראן ותל אביב עומדות על השטח. סף סכסוך פתוח.

על פי דיווח של סוכנות הידיעות הממשלתית, Student News Network (SNN), טהרן תקבל את הראשון מתוך סך של 24 מטוסי Su-35 "Flanker-E".

רכישה זו של מטוסי קרב בני דור 4.5 מרוסיה מהווה שדרוג משמעותי עבור חיל האוויר האיראני, שהסתמך במידה רבה על מטוסי קרב ישנים יותר.

מטוס קרב סוחוי Su-35

 

חיל האוויר האיראני מפעיל כיום דגמים כמו מיג-29, כמו גם מטוסים מתוצרת אמריקאית כמו F-5, F-4 Phantom ו-F-14 Tomcat, שנרכשו תחת השאה של איראן לפני המהפכה האסלאמית ב-1979 .

בשבוע שעבר, הוושינגטון פוסט, בציטוט מקורות מודיעיניים, דיווח כי רוסיה תספק בקרוב לאיראן מערכות הגנה אוויריות מתקדמות כמו ה-S-400 "טריומף".

העברת מטוסי ה-Su-35 לאיראן היא ככל הנראה "פרס" בעקבות הסיוע הצבאי של איראן לרוסיה, שכלל אלפי מל"טים מתאבדים מדגם Shahed-136, ולאחרונה טילים בליסטיים ששימשו נגד תשתיות אזרחיות ואתרים צבאיים אוקראינים.

מטוסי התאבדות אוקראינים הורסים מערכת הגנה אווירית S-400 Triumph ברוסיה (וידאו)

קרדיט: ערביכ דפנס   קרדיט לתמונות: משרד ההגנה הרוסי