תקיפה אווירית ישראלית נגד מיליצייה עיראקית נועדה לעצור את הפרוקסיס של איראן

בתגובה להתקפות הלילה על עמדות של מיליציה הנתמכת על ידי איראן בעיראק, אמר אנליסט ל"איראן הבינלאומי" כי ישראל מנסה למנוע מכוחות הנאמנים לטהרן להצטרף לסכסוך.

"כוחות הפרוקסי של איראן יכולים להגיב על התקיפה האחרונה על בסיס האוויר באספהאן וישראל רוצה למנוע את זה", אמר מסעוד אלפק והוסיף כי "ישראל רואה כעת את ההגנה הטובה ביותר בהתקפה".

ביום שישי  נשמעו פיצוצים  בבסיס האוויר השמיני באספהן, כאשר ישראל תקפה, לפי הדיווח, כנקמה על מתקפת טילים ומל"טים איראניים רחבי היקף בסוף השבוע.

תוך פחות מ-24 שעות, תקיפות אוויריות פגעו במפקדה ובבסיס מרכזי של מיליציית אלחאשד א-שעבי (כוחות הגיוס העממיים) הנתמכים על ידי איראן בנפת בבל שבמזרח עיראק מדרום לעיר הבירה בגדאד.

לדברי אלפק, רשת עצומה של לוחמה היברידית מתנהלת כעת בין ישראל לאיראן ושלוחיה באזור. "ישראל רואה בקבוצות פרוקסי הנתמכות על ידי טהראן כחלק מהסכסוך שלה עם איראן".

האנליסט מדובאי ציין כי כל עוד המלחמה בעזה נמשכת והמתיחות בין איראן לישראל תימשך, המיליציות הנתמכות על ידי טהראן ימשיכו בפעולות מערערות היציבות שלהם באזור.

איש לא לקח אחריות על התקיפות הלילה על עמדות חשד א-שעבי בעיראק. בפוסט ב-X, פיקוד מרכז ארה"ב (CENTCOM) דחה את הדיווחים לפיהם לוושינגטון היה חלק במבצע. בציטוט של גורם ישראלי אלמוני, CNN דיווחה כי גם ישראל הכחישה מעורבותה בתקרית.

קרדיט: איראן אינטרנשיונל     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות