איראן מאיימת לפגוע באתרי הגרעין של ישראל אם מתקניה יותקפו

איראן איימה ביום חמישי לתקוף אתרי גרעין ישראלים ולשקול מחדש את התחייבויותיה להסכמי אטום אם מתקני הגרעין שלה יופצצו, שכן היא צופה תגמול למתקפת הטילים והמל"טים חסרי התקדים שלה על ישראל.

הגנרל אחמד הגטלאב, מפקד יחידת משמרות המהפכה האסלאמית האחראית לשמירה על אתרי הגרעין של איראן, אמר שמתקני הגרעין האיראני "מאובטחים לחלוטין".

אבל הוא הזהיר כי "המתקנים הגרעיניים של ישראל מנוטרים , והרפובליקה האסלאמית ניגשה לכל נתונים הדרושים לפגיעה במטרות ".

הרפובליקה האסלאמית תפגע באתרי הגרעין של המשטר הציוני באמצעות נשק מתקדם אם היא תנקוט בפעולה כנגד מתקני הגרעין האיראניים", צוטטו אותו בתקשורת הממלכתית היום (חמישי) .

Iranian Attack On Israel Anytime Soon? Tel Aviv Readies Plan To Strike  Nuclear Bases - Report

קרדיט: הינדוסטן טיימס

 

על פי מדיניות העמימות הגרעינית שלה, ישראל לא מאשרת או מכחישה שיש לה נשק אטומי. היא בין ארבע מדינות בלבד שמעולם לא הצטרפו לאמנה לאי-הפצה, הסכם בינלאומי שנועד לעצור את הפצת הנשק הגרעיני.

בשנת 2021, מתקן גרעיני ישראלי סודי בדימונה במרכז תוכנית הנשק האטומי הלא מוכרז של המדינה עבר את מה שנראה כפרויקט הבנייה הגדול ביותר שלו מזה עשרות שנים.

באותה שנה, איראן דימתה תקיפה נגד כור גרעיני בדימונה במהלך תרגילים צבאיים נרחבים שכללו שיגור טילים בליסטיים מרובים. סוכנות הידיעות פארס, שלוחה של משמרות המהפכה האסלאמית של איראן, פרסמה סרטון המציג דגם של אתר הגרעין הישראלי כיעד למבצע המדומה.

אתר הגרעין האיראני בפורדו:

קובץ - ב-4 בנובמבר 2020, תמונת לוויין של Maxar Technologies מציגה את אתר הגרעין פורדו של איראן. איראן אמרה לפקחי גרעין בינלאומיים שהיא מתכננת להעשיר אורניום עד 20% במתקן הגרעיני התת-קרקעי שלה בפורדו, צעד טכני הרחק מרמות דרגת נשק, שכן היא מגבירה את הלחץ על המערב על הסכם האטום המרופט שלה. (מקסאר טכנולוגיות דרך AP, קובץ)

קרדיט: https://www.thenationalnews.com/     קרדיט לתמונות: MAXAR