הקלטת אודיו שדלפה חושפת תוכנית רוסית לכיבוש שטח קזחסטן

הקלטת אודיו שדלפה של חבר פרלמנט רוסי זעזעה חוגים דיפלומטיים, מה שמרמז שקזחסטן עשויה להיות היעד הבא לתוקפנות רוסית לאחר הפלישה לאוקראינה.

בהקלטה, הגנרל הרוסי וחבר הדומא הממלכתית אנדריי גורוליוב הצהירו חד משמעית שקזחסטן עומדת להיות הקורבן הבא של רוסיה.

ההקלטה שהודלפה, אשר שותפה בתחילה בתוך ועדות ההגנה הפרלמנטריות, הופיעה בפומבי בשבת, והעלתה חששות לגבי ביטחון קזחסטן. גורוליוב מייחס את ההתגברות הצבאית הרוסית נגד קזחסטן למה שהוא תיאר ככישלונה של המדינה לציית להנחיות הקרמלין. לטענתו, כבר התקבלו החלטות לגבי גורלה של קזחסטן.

החשיפה מגיעה על רקע המתיחות הגוברת, כשהתקשורת הרוסית עושה יותר ויותר דמוניזציה לקזחסטן, ומשקפת את הרטוריקה שהופעלה נגד אוקראינה בשנים קודמות.

 

גם אנדריי לוגובוי, סוכן ק.ג.ב לשעבר וחבר דומא, הידוע בעיקר במעורבותו בהרעלת אלכסנדר ליטוויננקו, הצטרף למגמה האנטי-קזחסטנית לאחרונה, והפיק סרט תעמולה המאשים את קזחסטן ברוסופוביה, מה שעורר מתחים.

יתרה מכך, חבר אחר בדומא, יבגני פדורוב, העלה טיעונים משפטיים המטילים ספק בריבונות קזחסטן, וקבע כי קזחסטן חייבת לעמוד בפני הגבלות עד לפתרון מחלוקות אזוריות, כגון איסור הצטרפות לנאט”ו (כפי שדרשה אוקראינה).

 

התעמולה הרוסית תוקפת זה זמן רב את קזחסטן ומכנה אותה “שכנה כפוית טובה”, והרטוריקה האגרסיבית עוד התחזקה לאחרונה לאחר שתיארה את הרפובליקה השכנה כ”אוקראינה שנייה”. פקידים רוסים בכירים הביעו טענות לשוניות וטריטוריאליות על קזחסטן, כאשר הנשיא לשעבר דמיטרי מדבדב כינה אותה “מדינה מלאכותית” וקרא להחייאת ברית המועצות תחת המטריה של “העם הסלאבי”.

ההקלטה שהודלפה והתגובות שלאחר מכן מדגישות את האקלים הגיאופוליטי העמוס באירואסיה, שם קזחסטן צפויה להתמודד עם גורל דומה לזה של אוקראינה.

הטנקים הרוסיים מפסידים בשוק הנשק העולמי

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות