טורקיה תקבל את סוללות ה-S400 הראשונות בשנה הבאה.השלכות

טורקיה מצפה לקבל את המשלוח הראשון של מערכות ההגנה האוויריות הרוסיות מדגם אס-400 לפני סוף שנת 2019-כך אמר שר החוץ הטורקי בפגישת פורום נאט"ו בבריסל ביום רביעי האחרון – כך מוסרת סוכנות הידיעות הטורקית אלאנאדול.

" טורקיה אמורה לקבל את המשלוחים הראשונים של סוללות האס-400 לפני סוף שנת 2019" – אמר שר החוץ הטורקי והוסיף כי "עצם קניית מערכות האס-400 מרוסיה אינה אומרת כי טורקיה מתכוננת לצאת מארגון נאט"ו" .

באמצע חודש יוני האחרון אמר מקור צבאי לסוכנות הידיעות הרוסית – טאס כי מפעלי התעשייה הצבאית הרוסית קבלו הוראה לסיים לייצר את מערכות הנ"מ -אס 400 עד חודש מאי 2019 על מנת לשלחם לטורקיה.

טורקיה היא המדינה השנייה הרוכשת את מערכת הנ"מ המתקדמת אס-400 וקדמה לה רק סין.

חוזה הרכישה הטורקי מרוסיה נחתם בחודש ספטמבר 2017 . בתכנון המקורי היו מערכות הטילים אמורות להישלח לטורקיה רק בתחילת שנת 2020 אך בגלל בקשה מיוחדת מטורקיה להקדים את אספקת המערכות,פעלה רוסיה והקדימה את המשלוחים.

ארה"ב דרשה מטורקיה לבטל רכישת מערכת זאת אך טורקיה סרבה.

אתמול איים מקור במשרד ההגנה האמריקאי כי אם טורקיה תממש את עסקת רכישת מערכות האס-400 מרוסיה היא תהיה צפויה לצעדים אמריקאים נגדה.

אתמול גם איים הממשל האמריקאי על טורקיה כי אם תמשיך לרכוש נפט אירני למרות הסנקציות שארה"ב הטילה בנושא היא צפויה לסנקציות נגדיות.

הערכות ברקע הידיעה:

*- ההערכה היא כי טורקיה נאלצת לממש קניית מערכות האס-400 בעקבות התקרית בו מטוס קרב טורקי הפיל מטוס קרב רוסי והיה אך כפסע לפני שרוסיה מגיבה בכל האמצעים שלה נגד טורקיה. הרכישה מנעה תגובה רוסית קשה נגדה.

*- הצבת מערכות ההתראה של סוללות האס-400 בדרום טורקיה יציבו מכשול לחיל האוויר הישראלי במידה ויבקש לפעול בצפון סוריה. כל עוד לא ברור אם לישראל יש פתרונות טכנולוגיים לנטרל את מערכות הגילוי של האס-400 כל תנועה במרחב הגילוי של מערכות הרדאר הרוסיות יתגלה כמעט מידית.

*- טורקיה תוכל גם לסכל תגובה ישראלית נגד אירן ונגד מתקניה היות ומערכות הגילוי של האס-400 יוכלו להתריע,בסיטואציות מסוימות, על תנועה ישראלית לכיוון אירן.

*- במידה וטורקיה תרצה,מערכות ההגנה האווירית החדשות מסוג אס-400 יוכלו גם להטיל אזורי איסור טיסה באזורי הסכסוך שלה במימי הים התיכון ובמיוחד בשדות הנפט של קפריסין שישראל עוזרת לפתח.

*- מצרים לא רואה בעין יפה הצטיידות טורקית במערכות נ"מ מדגם אס-400 וככל הנראה תאיץ מאוד את המו"מ שלה עצמה לרכישת מערכות דומות הנמצא כרגע על  "אש קטנה".רוסיה מעוניינת דווקא למכור למצרים עוד מערכות אס-300 הישנות יותר ועד כה מנעה ממצרים לחתום על הסכם לרכישתן.

 

כתיבת תגובה