מפקד חיל הים האיראני: נוכחות ישראל באיחוד האמירויות “מאיימת”

אלירזה טאנגסירי, מפקד חיל הים של משמרות המהפכה האיראנים, אמר ביום שלישי, 9 באפריל, כי הנוכחות של ישראל באיחוד האמירויות איננה לצורך עבודה “כלכלית”, אלא ישראל עושה עבודה “ביטחונית” ו”למעשה צבאית”, ו”זהו איום (עלינו).”

אלירזה טנגסירי הצהיר כי איראן הבטיחה להגיב למתקפה של ישראל על הקונסוליה האיראנית בדמשק והריגת מפקד כוח קודס ושישה מפקדים נוספים.

לדברי סוכנות תסנים, מפקד חיל הים של משמרות המהפכה הדגיש כי איראן תדאג לביטחון של מיצר הורמוז.

הוא הוסיף: “אם אנחנו רוצים, אנחנו יכולים למעשה לחסום את הנתיב, אבל לא נעשה את זה, כי כמו שאנחנו משתמשים בנתיב הזה ובמיצר הזה, מדינות מוסלמיות ואחינו בהחלט ישתמשו בו, אבל אם האויב יבוא יגביל אותנו, אז נגיב”.

מנתוני חברת Vertexa עולה כי ממוצע של 20.5 מיליון חביות ביום של נפט גולמי, גז מעובה ומוצרי נפט הועברו עד ספטמבר 2023 דרך מיצר הורמוז לשווקי הצריכה.

 

“נוכחות ישראל האמירויות מאיימת על איראן”

בהתייחסו לנוכחות ישראל באיחוד האמירויות הערביות אמר מפקד חיל הים של משמרות המהפכה: “האיום הוא לפעמים בצורת הדיבור שלהם, מאיימים עליך ואומרים שאני אתקוף אותך, ולפעמים עוברים למעשים. “במדינה השכנה שלנו, איחוד האמירויות, אני מרגיש שמאיימים עלינו”.

אלירזה טנגסירי הוסיף: “אנו יודעים שהבאת ישראל לנקודה זו אינה למטרות כלכליות. עכשיו הם בעצם עושים עבודה ביטחונית וצבאית, שזה איום וזה לא צריך לקרות. עלינו לזכור זאת”.

“הסכם השלום ההיסטורי” בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות הושג ב-23 באוגוסט 2019 בתיווכו של דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית לשעבר.

ח’ליפה בן זאיד אל נהיאן, נשיא איחוד האמירויות הערביות, 16 ימים לאחר שהכריז על ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות לנרמל את היחסים בין שתי המדינות, הוציא צו לביטול רשמי של הסנקציות נגד ישראל. עם מתן צו זה הורשו הרשויות והחברות במדינה זו להתקשר בחוזים מסחריים ופיננסיים עם חברות ועם ממשלת ישראל.

 

“איראן כבר העבירה מיקדמות לכוחות הפרוקסי כדי לפגוע בישראל”

במקביל, עלי פאדאווי, סגן מפקד משמרות המהפכה, בהתייחסו למתקפה הישראלית על הקונסוליה האיראנית בדמשק ולפגיעה בכוחות משמרות המהפכה, אמר: “יש כל כך הרבה אנשים בחזית המהפכנית שיש בעיה לא רק בחזית ההתנגדות, אלא בעולם כולו. אין לנו כוח”.

הוא הוסיף: “עכשיו הדאגה שלנו צריכה להיות לפעול בצורה כזו שלא תהיה לנו בעיה של כוח כאשר האמאם יופיע”.

עם זאת, בהצהרותיו לא הזכיר סגן המפקד העליון של משמרות המהפכה מתי וכיצד תגיב איראן למתקפה הישראלית.

בינתיים, מהערכת גורמי מודיעין אמריקאים עולה כי הרפובליקה האסלאמית “לא תתקוף ישירות את ישראל” בתגובה להריגתו של מוחמד רזא זהדי, המפקד הבכיר של משמרות המהפכה האסלאמית, בתקיפה ישראלית.

שני מקורות מודיעין אמריקאים אמרו ל-CNN ביום שני בערב, 8 באפריל, כי ההערכה היא שאיראן ביקשה מכמה מהמיליציות הנאמנות לה באזור לארגן תקיפות רחבות היקף נגד ישראל באמצעות מל”טים וטילים.

לטענת גורמים אלו, ה”מיקדמות” לביצוע המתקפה כבר נמסרו לקבוצות פרוקסי איראניות והן ממתינות ל”זמן הנכון” (להוציאן לפועל).

אחד משני המקורות הללו הזכיר את “השבוע הנוכחי” כזמן האפשרי של קבוצות פרוקסי לתקוף את ישראל.

فرمانده نیروی دریایی سپاه: به‌زودی از ۲ موشک هواپایه رونمایی می‌کنیم

קרדיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונות: https://www.mizanonline.ir/