חיזבאללה באמצעות שופרו “אלאח’באר”: מה שרואים משם כשמסתכלים לעבר ישראל

חיזבאללה מעברי את רשמיו על מה שהוא רואה כשהו מסתכל על ישראל , באמצעות שופרו העיתון אלאח’באר הלבנוני:

*- האיומים של האויב לא משפיעים על המשך המצור שכפה חיזבאללה על צפון פלסטין , אין להם פתרון וגם הרחבת המלחמה אם יכפו עליינו תביא אותם לאותה התוצאה .

*- ” חצי שנה לאחר המלחמה בעזה, היעדים שהוצבו ע”י האויב לא הושגו, מצבה של ישראל החמיר מכל הבחינות . דברי הישראלים עצמם מתייחסים לתבוסה של ישראל” .

*- ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר הביטחון שלו יואב גלנט “מנותקים מהמציאות”.

*- השיחה האחרונה בין נשיא ארה”ב ג’ו ביידן לנתניהו הוכיחה את מה שאנו אומרים, שאמריקה יכולה להפעיל לחץ על ישראל כי הממשל האמריקני הבין את כישלונו . הפסקת האש בין הישות הציונית להתנגדות הפלסטינית משמעה תבוסה היסטורית מהדהדת לישראל, ותבוסה אישית לנתניהו, מפלגת הליכוד, בן גביר וסמוטריץ’ כי הם ילכו לחקירה בגלל כישלונם.

*- נתניהו ינסה לחסום את המשא ומתן מתחת לשולחן כי הפסקת האש תביא לסופה של המלחמה גם בדרום המדינה . אחד התנאים החשובים ביותר של חמאס ,מטעם סיעות ההתנגדות הפלסטיניות וציר ההתנגדות, הוא נסיגה מרצועת עזה ופתיחת הצפון לתושבי הדרום. ייתכן והאויב כבר הסכים ועזב את עזה לפני שהדרישה במשא ומתן הפכה למחייבת.

*- בנוגע להפלת מטוס ההרמס 900 על ידי ההתנגדות האסלאמית בלבנון ,  “האויב ראה בהפלת המטוס חציית קווים אדומים, ואנחנו אומרים לו : מי אמר שאנחנו לא חוצים קווים אדומים?”

*- לאויב אין פתרון לדרום לבנון

*- ההתנגדות בחזית המשתרעת מדרום לבנון ועד לצפון ישראל  שמרה על רמה קבועה של פעולות יומיומיות נגד עמדות, בסיסים וכלי רכב של צה”ל. 

*- הדיון הפנימי הישראלי על אסטרטגיית ההתמודדות עם הסיכונים הנובעים מפעולות ההתנגדות בחזית הצפונית, והאיומים המתמשכים להרחיב את המלחמה בלבנון,הם אומרים כבר לעצמם כי  “עדיף לשמור מידה של ספק בכל הקשור ליכולת הממשית להשיג זאת”.

*- כולנו יודעים את מידת היכולת שלנו להילחם בלבנון ללא תמיכת מעצמה . קשה למנות את האיומים שהפנו ראש הממשלה, שר הביטחון וההנהגה הצבאית כלפי חיזבאללה במלחמה הנוכחית. אבל לבסוף הם הפסיקו. האיומים הללו נראים מביכים מאוד כשבוחנים את המצב בצפון. המבוי הסתום הוא אמיתי, ולאף אחד בהנהגה בישראל אין פתרון אמיתי. בואו נניח שהרסו את כל התשתית הלבנונית  האם זה יוביל לחיזבאללה להתרחק 40 ק”מ מהגבול ? יש להם ספק גדול בעניין . האם התמרון הקרקעי ידחוף את ההתנגדות לעשות זאת, בשעה שהצבא נדרש להישאר בעזה ולהתפרס בצורה רחבה בשטחים ? הם צריכים להודות שזה גדול מהם  כל זאת מבלי לדבר על מה שיחטוף העורף הישראלי.

*- ההנהגה בישראל מפחידה את התושבים , אפילו ברשות החירום הלאומית מדברים על תרחיש קשה , שכן חברת החשמל לא ערוכה והפגיעה הפתאומית בה תוביל לשיתוק של המערכת כולה , והחזרתה לעבודה ייקח זמן. עם הפסקת החשמל, רשת הסלולר תפסיק לפעול לאחר שעתיים .

*- לישראל אין הרבה אפשרויות , הם קוראים להעביר את עסקת החטופים שתוביל להפסקת אש בעזה, ולנצל את הפסקת האש כדי להגיע להסדר בצפון. הם מקווים במקרה הטוב, שההסכם הזה יכול להרחיק את כוח אל-רדוואן לפחות כמה קילומטרים מהגבול, כדי שהאוכלוסייה לא תראה את חברי הכוח הזה בעין בלתי מזוינת. אסור להנהגה  לרמות אותם (את התושבים בצפון) שאיזה שטות צבאית תוביל להעלמת איום חיזבאללה מחייהם .

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב   קרדיט לתמונות: GIS