PSA: הבדיקה המאושרת לגילוי סרטן הערמונית אינו יעיל. חייבים למצוא פתרון אחר!

מחקר גילה כי בדיקה בשימוש נרחב לאיתור סרטן הערמונית “מאבחנת מקרים מיותרים” ו”איננה מסוגלת לזהות את סוגי הסרטן האגרסיביים ביותר”, כך מדווח העיתון הבריטי ” פייננשל טיימס “.

המחקר על יותר מ-400,000 גברים בבריטניה בין הגילאים 50 עד 69 כלל תוצאות של בדיקת אנטיגן ספציפי לערמונית (PSA), בדיקת דם המשמשת בדרך כלל כדי לקבוע אם ייתכן שיהיה צורך בבדיקות נוספות לגברים עם תסמיני שתן.

מחצית ממשתתפי המחקר קיבלו הזמנה אחת לגשת לבדיקת PSA.  לאחר 15 שנים, לא היה הבדל משמעותי במספר הגברים שמתו מסרטן הערמונית, בין אם הבדיקה נעשתה או לא, על פי המחקר שפורסם בכתב העת של האיגוד הרפואי האמריקאי.

לפי העיתון, בדיקת ה-PSA “הגזימה” באיבחון של כמה מקרים שלא היו גורמים לבעיות בהמשך.

 

כ-7 גברים מתוך 1,000 גברים בקבוצה שהוזמנו להיבדק לגילוי סרטן הערמונית מתו, לעומת כמעט 8 גברים מתוך 1,000 גברים בקבוצה שלא נבדקו.

“חלק מהגברים קיבלו טיפול כירורגי אינטנסיבי למרות שלא היו זקוקים לו אלמלא הבדיקה”, אומר המחבר הראשי של המחקר ומדען לחקר הסרטן באוניברסיטת בריסטול, ריצ’רד מרטין.

“עם זאת, הבדיקה גם לא הצליחה לזהות כמה סוגי סרטן הדורשים טיפול”, הוסיף.

הוא המשיך: “אנחנו צריכים למצוא דרכים טובות יותר לזהות את סרטן הערמונית האגרסיבי ביותר, כדי שנוכל לטפל בו בשלב מוקדם”.

בנוסף לסיכונים הקשורים לטיפול מיותר, Cancer Research UK הזהיר כי לאבחון יתר עלולה להיות “השפעה פסיכולוגית שלילית”, וטיפול בסרטן הערמונית גורם לתופעות לוואי פיזיות, כולל אפשרות של זיהום, ובעיות בשלפוחית ​​השתן והמעיים.

Prostate Cancer Survivor Explains the Importance of Regular PSA Checks

קרדיט: אלחורה   קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות