המרדף אחר הטילים: צבא ארה”ב “צד” טיל באזור שבשליטת החות’ים בתימן

במלחמת המפרץ כשסדאם חוסיין שיגר טילי סקאד לעבר ישראל החליט ראש הממשלה דאז יצחק שמיר להערך לסיכול הירי והורה לצבא להכין כוחות מיוחדים שיסרקו את מערב עיראק אחר סוללות טילים עיראקיות וישמידו אותם.

ארה”ב, שחששה שהתערבות ישראלית פעילה במלחמה בעיראק תפרק את קואליציית כוחות הברית, שכבר פעלו בעיראק, וכללו מדינות כמו סוריה ומדינות נוספות, שהיו ידועות בעויינותן לישראל , מיהרה להבטיח לישראל שהיא תקצה כוחות מיוחדים לכך ותסרוק , 24\7 , את מערב עיראק מהאוויר ותשמיד כל סוללה המתכוננת לירות לעבר ישראל.

מיותר לציין כי התוצאות של חיל האוויר האמריקאי היו אפס אחד גדול . לא סוכלה ולו סוללה עיראקית אחת , אבל את התערבותה הצבאית של ישראל במערב עיראק היא מנעה.

מתברר שההיסטוריה ממשיכה להתל באזורנו.

מאז שהחות’ים בתימן החלו לשגר טילים בליסטיים ומל”טים מתאבדים לעבר שטח ישראל , הם למעשה הזמינו לא רק תגובה ישראלית קשה להפסקת השיגורים , אלא גם עודדה בניית מערך התרעה משולב, קרקע-אוויר- חלל, שיתריע לא רק על כל ירי אלא גם על כוונות לירות בתז”מ לעבר ישראל.

ושוב ארה”ב התערבה, וביחד עם מעצמות נוספות , כמו בריטניה , צרפת , מידנות אירופה אחרות וגם מדינות ערביות כמו מדינות המפרץ וסעודיה, הקימה כוח משימה רב לאומי לסיכול הפעולות של החותים בתימן שנעשו בהוראה ישירה של איראן.

התירוץ של החות’ים לירי לעבר ישראל היה שהם מנסים לעזור לחמאס בעזה במלחמתם נגד ישראל.

לאחר שישראל החלה בהכנות להשמדת יכולות החות’ים הבטיחה ארה”ב להפעיל את מיטב כוחותיה והטכנולוגיות העומדות לרשותה ותוך כיסוי כל שטח צפון תימן וחופיה לאורך הים האדום , לסיכול המשך הירי. 

אתמול ראינו דוגמא להצלחה אמריקאית בתחום.

 

 

פיקוד מרכז של צבא ארה”ב אמר  ביום שישי כי כוחותיו הצליחו להשמיד טיל נגד ספינות (שהיה בכנות לשיגור) באזור שבשליטת החות’ים בתימן ב-4 באפריל.

הפיקוד האמריקאי ציין כי לא דווח על פציעות או נזק אצל כוחות  ארצות הברית, הקואליציה או ספינות מסחריות.

בפיקוד הסבירו כי נקבע כי הטיל מהווה איום על הכוחות האמריקאים, כוחות הקואליציה וספינות מסחריות באזור ולכן הושמד.

הודגש כי הפיקוד המרכז של ארה”ב פועל להגנה על חופש השייט  והפיכת המים הבינלאומיים לבטוחים יותר עבור ספינות קואליציה וכלי שיט מסחריים.

 

החות’ים, השולטים בחלק גדול מחופי תימן המשקיפים על הים האדום, מבצעים עשרות תקיפות בטילים ומל”טים מתאבדים נגד ספינות מסחריות כבר יותר מארבעה חודשים, מתוך הזדהותם עם הפלסטינים ברצועת עזה, שם מנהלת ישראל מלחמה נגד חמאס.

מדינות מערביות, בראשות ארצות הברית ובריטניה, פרסו ספינות קרב בים האדום. וושינגטון הקימה קואליציה ימית בינלאומית כדי להגן על השייט באזור האסטרטגי שדרכו עוברים 12 אחוז מהסחר העולמי הימי.

البنتاغون يعلن اعتراض صواريخ ومسيّرات حوثية ويرجح أنها كانت تستهدف إسرائيل | أخبار | الجزيرة نت

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונה: החות’ים