איראן מחישה תגבורות של מיליציות שיעיות למזרח סוריה

מיליציית הפאטמיון החישה תגבורת חדשה לאזור הכפרי המערבי של דיר א-זור במזרח סוריה ליד גבול עיראק

 

מיליציית הפאטמיון האפגנית הנתמכת על ידי איראן הביאה תגבורת חדשה של לוחמים לעיירה עייאש באזור הכפרי המערבי של מחוז דיר א-זור שבמזרח סוריה, לאחר האבדות הכבדות שסבלה בעקבות תקיפות על עמדותיה באזור. 

על פי אתר החדשות הסורי המקומי "דיר א-זור 24" , הקבוצה החדשה של חברי "אלפתמיון" פוזרה במפקדת המיליציה העיראקית "אבו אל-פאדל אל-עבאס" העיראקית הנתמכת על ידי איראן, וכן במחסני נשק לחיזוק השמירה ואמצעי אבטחה.

מיליציית הפאטמיון איבדה עשרות מלוחמיה במתקפה אווירית שנפתחה לפני מספר ימים על העיירה עיאש, ולאחריה סכסוך עם הנהגת המיליציה של משמרות המהפכה האיראניים בנפת דיר א-זור על כך שלא הזהירה מהתקיפה כמו שהעבירה לשאר המיליציות.

מקורות מקומיים אחרים דיווחו כי כוחות איראנים מנעו ממספר אנשים באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור לשוב לבתיהם שעזבו במהלך ההפצצה האחרונה בו הותקפו אתרים איראניים באזור, הנמצאים בסביבת רחוב אלמערי ושכונת אל-חג'אנה בעיר אל-בוקמאל, בנוסף לרחוב האוניברסיטה בעיר דיר א-זור.

התושבים חוששים שמיליציות איראניות יתפסו את בתיהם, שאליהם נמנע מהם לחזור, ואשר החלו להבחין בהתפשטות מסיבית של חברי המיליציות הללו, ושהכריזו עליהם כ"אזורים צבאיים".

המקורות הסבירו כי המיליציות האיראניות ביטלו את כל החופשות לחבריהן, והחלו לערוך סיורים בערים אל-בוקמאל, אל-מיאדין ודיר א-זור, ולערוך חיפושים יסודיים באנשים, כולל בטלפונים הניידים שלהם.

43rfhd
קרדיט: סוריה טי וי    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות