ישראל: המבנה שהותקף בלב דמשק ,היתה מפקדה צבאית, לא קונסוליה

דובר צה"ל, דניאל הגרי אמר אתמול, שלישי, כי "ישראל מאמינה שהיעד שנפגע בדמשק היה "בניין צבאי של כוחות קודס", יחידה של משמרות המהפכה האיראנים האחראית על ביצוע פעולות חבלה וטרור מחוץ לאיראן.

הגרי אמר ל-CNN: "לפי המידע המודיעיני שלנו, זו לא קונסוליה ולא שגרירות", והמשיך: "זהו בניין צבאי לכוחות קודס המחופשים בבגדים אזרחיים בדמשק". הגרי סירב להתייחס לתקיפה האווירית המיוחסת לישראל בדמשק, בעודו מגיב לשאלה במסיבת עיתונאים של תאגיד השידור הישראלי הרשמי, שלשום, יום שני. ישראל ממעטת להתייחס לדיווחים המאשרים את אחריותה לתקיפות אוויריות בסוריה, שכן די בכך שתומר כי "היא לא תאפשר התפשטות איראנית כלפיה בסוריה".

 

ארצות הברית מצדה התרחקה מהתקפת הקונסוליה האיראנית, והודיעה למועצת הביטחון של האו"ם על חוסר הידיעה המוקדמת שלה על התקיפה, שבגינה האשימה טהראן את ישראל.

סגן שגריר ארה"ב באו"ם, רוברט ווד, אמר: "לא נהסס להגן על אנשי הצבא שלנו ולחזור על האזהרות הקודמות שלנו לאיראן ולסוכניה שלא לנצל את המצב שוב – מתקפה שלא היה לנו בה תפקיד או ידע מתקדם – לחדש את התקפותיהם על אנשי צבא אמריקאים".

לעומת זאת, איראן הודיעה למועצת הביטחון כי היא שומרת לעצמה את הזכות "לנקוט תגובה נחרצת" למתקפה, והאשימה את ישראל ב"הפרה של אמנת היסוד של האו"ם, המשפט הבינלאומי והגנת המבנים הדיפלומטיים והקונסולריים".

 

סגנית שגריר איראן באו"ם, זהרה ארשאדי, אמרה כי "ארה"ב אחראית לכל הפשעים שבוצעו על ידי המשטר הישראלי", והאשימה את וושינגטון ב"ניסיון לערער את היציבות בסוריה והאזור" וביקרה את התמיכה בישראל.

שגריר רוסיה באו"ם, וסילי נבנציה האשים את ישראל בהבערת הסכסוך באמצעות מה שהוא כינה "פעולות אגרסיביות", והדגיש כי הן "בלתי מקובלות לחלוטין וחייבות להיפסק".

במהלך ישיבת מועצת הביטחון, נבנציה גינה את "ההפרה הבוטה של ​​ריבונות סוריה", כפי שתיאר זאת.

קרדיט: בלדי ניוז   קרדיט לתמונות : רשתות חברתיות