ארה”ב מציעה לישראל חלופה לפלישה לרפיח בעזרתה ובמימונה

הרמטכ”ל האמריקאי הציג למקבילו הישראלי חלופות למבצע רפיח

בעוד תל אביב נאחזת במבצע צבאי ברפיח לחיסול תנועת חמאס, כלי תקשורת ישראלים חשפו ביום ראשון כי יו”ר המטות המשולבים של צבא ארה”ב, צ’רלס בראון, הציג לאחרונה לעמיתו הישראלי הרצי הלוי הצעה חלופית לתקיפה על רפיח. 

ההצעה כוללת אבטחת גבול עזה עם מצרים באמצעים טכנולוגיים למניעת הברחות נשק ובידוד העיר רפיח בדרום עזה, כך לפי מה שדווח בעיתון “טיימס אוף ישראל”.

 

ההצעה שהציעה ארצות הברית לישראל כוללת גם ביצוע פשיטות קומנדו מדויקות על רפיח והקמת חדר בקרה משותף לתיאום פעולות.

בנוסף, בראון אמר ללוי שוושינגטון לא תוכל להסכין עם מספר רב של מקרי מוות אזרחים ברפיח שבדרום רצועת עזה במקרה של פלישה קרקעית לאחר שאלפי אזרחים נהרגו בצפון ובמרכז הרצועה.

استشهاد مجند شرطة برصاص مهربين على الحدود المصرية الإسرائيلي | مصراوى

קרדיט לתמונה: מצראווי

 

ניתוק נתיבי הברחה

מוקדם יותר החודש חשף פקיד אמריקאי בכיר כי ארצו תציע, במהלך פגישה אמריקאית-ישראלית הקרובה השבוע, שישראל תאבטח ביתר שאת את הגבול בין מצרים לעזה כחלופה לפלישה לרפיח.

הוא הסביר כי “הגעה להסדר חדש עם קהיר ובניית התשתית הנחוצה לניתוק נתיב ההברחה בין רצועת עזה לשטח מצרים יהיו חשובים ויעילים יותר חמאס יפורק מאשר פתיחת מתקפה קרקעית גדולה בעיר עמוסה בעקורים.”

עוד אמר: “אם ישראל תסתער על רפיח עם כל האבדות האזרחיות שיגרמו לכך, שיתוף הפעולה עם מצרים סביב פרוזדור פילדלפיה יהיה הרבה יותר קשה”.

ארה”ב מנסה כבר שבועות להרתיע את ישראל מלהיכנס לרפיח דרך היבשה, ולאחרונה קראה לה לשקול תוכניות חלופיות שעשויות לכלול פלישה מוגבלת לחלק מהאזורים, בתנאי מתן מחסה לאזרחים עקורים. ואילו נתניהו אישר כי הוא ממשיך במבצע הזה, בין אם באישור וושינגטון ובין שלא.

مشاهد من الحدود المصرية مع قطاع غزة حيث تعُج بالأسلاك الشائكة والجدران الأسمنتية | مشاهد من الحدود المصرية مع قطاع غزة حيث تعُج بالأسلاك الشائكة والجدران الأسمنتية | By ‎الجزيرة - مصر‎Facebook

קרדיט: אלג’זירה

 

“המעוז האחרון של חמאס”

ראוי לציין שישראל אומרת שרפיח היא המעוז הגדול האחרון של לוחמי חמאס, בעוד בוושינגטון אומרים שכל תקיפה קרקעית שם תהיה “טעות” ותגרום נזק רב לאזרחים.

יותר ממיליון עקורים פלסטינים מצטופפים בעיר הגבול עם מצרים, בתנאים הומניטריים קשים, על רקע מחסור במזון וסיוע רפואי, מה שגרם לאו”ם ולארגוני סיוע רבים להתריע מפני פלישה.

اشتباكات على الحدود المصرية الإسرائيلية.. والقاهرة توضح

קרדיט: אלערביה     קרדיט לתמונות:אלערביה