בנק המטרות שהותקפו אמש בסוריה משמי ירדן ע"י "ישראל"

על פי דיווחים המגיעים מאמצעי תקשורת סורים , שישראל סרבה , עד כה, לאשר שהיא עומדת מאחוריהם , הותקפו מספר מטרות בצפון סוריה שהמכנה המשותף לכולן הן "קיזוז יכולות צבאיות " מאיראן וחיזבאללה ברחבי סוריה והמיועדים לשרתם במקרה של עימות צבאי מלא בין ישראל לבינם.

 

על פי דיווחים מסוריה הותקפו אמש במחוז חאלב המטרות הבאות: 

*- מחסני נשק ותחמושת וציוד צבאי אחר בשדה התעופה של חאלב (مستودعات مطار حلب).

*- מחסני נשק ותחמושת וציוד צבאי אחר במרחב שדה התעופה הצבאי הסורי -אלנירב באזור חאלב (مطار النيرب العسكري).

*- מחסני נשק ותחמושת וציוד צבאי אחר בג'בירין (مستودعات جبرين) הסמוך לשדה התעופה הבין לאומי של חאלב. במחסנים אלו היו טילים בליסטיים ארוכי טווח של חיזבאללה.

*- קומפלקס המפעלים הביטחוניים ליד העיירה א-ספירה דרומית מזרחית לעיר חאלב. הקומפלקס מכיל הן מתקני ייצור  והן מחסנים לציוד צבאי (معامل السفيرة) .

*- מפקדות ואתרים צבאיים נוספים של משמרות המהפכה האיראנים הנמצאים באזורים שונים במרחב מחוז חאלב כמו למשל באזור א-שייח נג'אר  ( مقرات عسكرية تابعة للميليشيات الإيرانية في محيط الشيخ نجار).

 

דיווחים סורים עקשניים טוענים כי התקיפה בוצעה על ידי מטוסי קרב ישראלים ששגרו את טילי השיוט משמי ירדן  (בעבר נטען כי מפגש הגבולות סוריה-ירדן-עיראק הוא אזור ההטלה הישראלי על מטרות בצפון מזרח סוריה) תוך קבלת חיפוי אווירי של מטוסי קרב אמריקאים (החונים בירדן).

(المقاتلات توجهت من الاجواء الاردنية بدعم من الطيران الامريكي)

 

בתוך כך החלו להתפרסם שמות ההרוגים הראשונים של חיזבאללה בהתקפה האווירית הישראלית באזור חאלב שבסוריה . השמות התפרסמו רק אחרי שחיזבאללה עדכן את משפחות ההרוגים.

קבוצה ראשונה של שמות לוחמים מארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה שנהרגו בתקיפה הישראלית על מחסני טילים:

*- علاء نصرالله – עלא נסראללה.

*- عبد الجليل شحور- עבדול ג'ליל שחור.

*- ابو حسين شحيمي – אבו חוסיין שחימי.

*- ابو حيدر شمص – אבו חיידר שמס.

*- ملاك البيروتي – מלאק אל ביירותי.

*- ابو حسن جادالله – אבו חסן ג'דאללה.

רשימה לא סופית.  תמונות ההרוגים יפורסמו בקרוב.

 

אגב, ישנן שמועות עיקשות בסוריה כי בו בזמן שישראל תקפה מטרות בצפון המדינה שוגרו משטח המורדים הסורים במחוז אידליב מספר רב של כטב"מים , שככל הנראה השתתפו בתקיפה.

וגם פורסמה התמונה הזאת שיוצרה כולה בעזרת תוכנת AI . 

תמונה

קרדיט: רשתות חברתיות